جنایت در مشهد؛ جزئیات تعرض به ۱۵ کودک در باشگاه و مدرسه فوتبال

خبر را نخستین بار جواد طاری‌بخش، مدیر رسانه‌ای سابق تیم فوتبال شهر خودرو، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد

تجمع خانواده کودکان قربانی مقابل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی چندان چاره‌ساز نبوده است‌ـ خبرگزاری مهر

انتشار خبر تعرض به ۱۵ کودک تیم پایه یک باشگاه و مدرسه فوتبال در شهر مشهد، روز جمعه ۳۰ دی‌ماه، محافل خبری و ورزشی ایران را در بهت و حیرت فرو برده است، اگرچه تاکنون هیچ‌کدام از مقام‌های عالی انتظامی و قضایی به آن واکنش نشان نداده‌اند.

خبر را نخستین بار جواد طاری‌بخش، مدیر رسانه‌ای سابق تیم فوتبال شهر خودرو، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. این خبر حاکی از یک فاجعه برای ورزش ایران بود.

طاری‌بخش در‌خصوص این تعرض نوشت: «فاجعه‌ای دیگر برای فوتبال خراسان رضوی و مشهد اتفاق افتاده است.»

او شرح داد که والدین ۱۵ نفر از بازیکنان یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از یک باشگاه و مربی آن به‌دلیل تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند.

این در حالی بود که رسانه‌های ورزشی گزارش دادند تجمع خانواده کودکان قربانی مقابل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی چندان چاره‌ساز نبوده است و آن‌ها برای پیگیری موضوع به رسانه‌ها مراجعه کرده‌اند.

در اخبار آمده است والدین کودکانی که قربانی این اتفاق تکان‌دهنده شده‌اند، پس از تغییر رفتار فرزندانشان و بررسی محتوای تلفن همراه آن‌ها متوجه شده‌اند که مربی این باشگاه به آزار‌ و اذیت این نونهالان اقدام کرده است، ولی کودکان به‌دلیل ترس و فشار روحی و روانی شدید، حاضر به بیان موضوع در خانواده نبوده‌اند.

این در حالی است که روز شنبه اول بهمن‌ماه محسن حیدری، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، در واکنش به تعرض انجام شده، ادعا کرد برای درج این خبر در کانال‌ها و رسانه‌ها پول خرج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حیدری پیش‌تر در برنامه ورزشی شبکه خراسان رضوی تاکید کرده بود که از این موضوع اطلاعی ندارد و باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان پیگیر صحت‌وسقم آن شود. او با اعتراض به رسانه‌های منتشرکننده خبر گفته بود این بحث حساس است و اگر مطلع بود مانع وقوع این مسئله می‌شد.

در حالی ‌که طبق اطلاعات منتشر شده بدون اشاره به نام باشگاه، گفته شده که مجموعه موردنظر با وجود حضور در لیگ‌های مختلف فوتبال نونهالان مجوزهای قانونی نداشته است، علی اکبر هاشمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، در واکنش به این موضوع گفت: «تا امروز کوتاهی‌های متعددی از هیئت فوتبال استان مشاهده شده است که اگر این مسئله تایید شود، با عوامل آن برخورد می‌شود.»

هاشمی بدون اشاره به تجمع خانواده‌ها و تشکیل پرونده در دادستانی شهر مشهد، اخبار را شایعه خواند و ضمن نامشخص دانستن ابعاد موضوع، صرفا به گفتن این نکته اکتفا کرد که پیگیری این اتفاق به حراست اداره کل ورزش و جوانان واگذار شده است.

اما مادر یکی از کودکان آسیب‌دیده در گفت‌وگو با یک رسانه گفته است خانواده‌ها پس از اطلاع از موضوع پیگیری زیادی انجام داده‌اند.

او تصریح کرده این باشگاه در لیگ‌های مختلف حضور داشته است و به همین دلیل فرزندشان را با اطمینان در باشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، اما حالا مسئولان ورزشی می‌گویند باشگاه مجوز فعالیت نداشته است. پدر یکی دیگر از قربانیان هم دراین‌باره تاکید کرده که اتفاقی رخ‌ داده است و حتی از بازگو کردن آن هم شرم دارند.

این اخبار در حالی مطرح شده است که هیچ‌کدام از مقام‌های عالی قضایی و همچنین مقام‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به انتشار آن‌ها نشان نداده‌اند.

فروردین‌ماه ۱۴۰۱ انتشار خبر حمله ماموران انتظامی با گاز فلفل، به زنانی که برای دیدن بازی تیم‌های فوتبال ایران و لبنان در شهر مشهد بلیت خریده و مقابل ورزشگاه تجمع کرده بودند، جنجال‌برانگیز شد. فرماندار مشهد این حمله را که با واکنش گسترده ورزش‌دوستان روبرو شد، حواشی نامید و نادیده گرفت.