پایگاه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه هدف قرار گرفت

به‌گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه احتمالا نیروهای وابسته به حکومت ایران مسئول حمله‌اند

در بیانیه سنتکام تاکید شده است که به هیچ یک از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه آسیبی وارد نشده است - John Moore/Getty Images/AFP

روز جمعه یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف در شرق سوریه که نیروهای آمریکایی هم در آن حضور دارند هدف سه پهپاد انتحاری قرار گرفت.

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، شامگاه جمعه ۲۰ ژانویه (۳۰ دی‌ماه) ضمن تایید این خبر اعلام کرد دو تن از نیروهای «ارتش آزاد سوریه»، که از مخالفان حکومت بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوریه، به‌شمار می‌روند در جریان این حمله هوایی مجروح شدند.

در بیانیه روز جمعه سنتکام تاکید شده است که به هیچ یک از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه آسیبی وارد نشده است.

خبرگزاری رویترز نیز شامگاه جمعه در گزارشی نوشت هرچند هنوز روشن نیست که چه گروه، سازمان یا کشوری پشت حملات هوایی روز جمعه به مقر نیروهای آمریکایی در شرق سوریه است، اما پیشتر نیروهای وابسته به حکومت ایران، حملات و عملیات‌های مشابه‌ای را در منطقه انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، سامانه دفاع هوایی نیروهای ائتلاف، توانسته است دو پهپاد، از سه پهپاد انتحاری، را رهگیری و سرنگون کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله بامداد روز جمعه به پایگاه نیروهای ائتلاف در منطقه التنف، در نزدیکی مرزهای عراق، احتمالا توسط نیروهای وابسته به حکومت ایران انجام شده است.

در همین حال، جو بوچینو، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکز آمریکا، بدون اشاره به نام گروه، سازمان یا دولت خاصی، حمله به پایگاه‌های نیروی‌های ائتلاف در سوریه را غیرقابل قبول خواند و گفت «آن‌ها» سربازان و متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهند و راه مبارزه با داعش را پرخطر می‌کنند.

دو هفته پیش نیز یک پایگاه دیگر نیروهای ائتلاف،  در شمال شرقی سوریه، در حومه دیرالزور، هدف دو موشک قرار گفت.

برآورد می‌شود حدود ۹۰۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا، در مناطق مختلف سوریه، به طور مشخص در شمال، شرق و جنوب این کشور حضور داشته باشند.

بیشتر از جهان