حمله موشکی به پایگاه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در شمال سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای وابسته به‌ حکومت ایران را مسئول حمله به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها معرفی کرد

به‌گفته سخنگوی سنتکام، انجام حملاتی از این دست، امنیت نیروهای ائتلاف و نیروهای غیرنظامی ساکن در منطقه را به‌خطر می‌اندازد- Delil SOULEIMAN / AFP

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد صبح چهارشنبه به‌وقت محلی، یک پایگاه نیروهای ائتلاف در شمال شرقی سوریه هدف دو موشک قرار گفت. به‌گزارش سنتکام، حملات موشکی بامداد چهارشنبه به این پایگاه نظامی، هیچ خسارت جانی یا مالی در پی نداشته است.

هنوز هیچ گروه یا سازمانی به‌طور رسمی مسئولیت حمله راکتی صبح چهارشنبه چهارم ژانویه، به پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف را بر عهده نگرفته است.

با این حال، سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، به‌نقل از منابع خود، نیروهای وابسته به حکومت ایران را مسئول حمله موشکی به پایگاه نظامی و میدان گازی کونوکو در حومه دیرالزور معرفی کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز شامگاه چهارشنبه چهارم ژانویه (۱۴ دی‌ماه) در گزارشی نوشت: حمله موشکی بامداد به مرکز پشتیبانی کونوکو در شمال شرقی سوریه در حالی انجام شد که طی روزهای گذشته حکومت ایران و نیروهای نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه، مراسم‌ مختلفی برای سومین سال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزار کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایگاه پشتیبانی نیروهای ائتلاف و میدان گازی کونوکو در استان دیرالزور سوریه در منطقه‌ای قرار دارد که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای کرد دموکراتیک سوریه است.

به‌گزارش سنتکام، بعد از انجام این حمله موشکی، نیروهای دموکراتیک سوریه در محل شلیک موشک‌ها حاضر شدند و سومین موشک منفجرنشده را یافتند. نیروهای دموکراتیک سوریه، متحد نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در منطقه به‌‌حساب می‌‌آیند.

به‌گفته سخنگوی سنتکام، حملاتی از این دست، امنیت نیروهای ائتلاف و نیروهای غیرنظامی ساکن در منطقه را به‌خطر می‌اندازد و ثبات و امنیتی که به‌‌‌سختی به‌دست آمده است را تضعیف می‌کند.

برآورد می‌شود در حدود ۹۰۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا، در مناطق مختلف سوریه، از جمله در شمال و شرق این کشور حضور دارند.

بیشتر از جهان