جنگ تمام‌عیار در ثروتمندترین خانواده جهان؛ چه کسی کنترل دنیای مد را در دست خواهد گرفت؟

همه فرزندان برنارد آرنو بسیار موفق، تحصیلکرده، ورزشکار و اهل موسیقی‌اند

برنارد آرنو میلیاردر در دسامبر ۲۰۲۲ ایلان ماسک را پشت سر گذاشت و ثروتمندترین مرد جهان شد. آرنو ۷۳ ساله این هفته، تپانچه شروع را شلیک کرد تا در پرزرق‌وبرق‌ترین و احتمالا پرسودترین مسابقه جهان مشخص کند کدام یک از پنج فرزندش جانشین او می‌شوند و شماره ۱ بعدی خواهند بود. او دخترش دلفین ۴۷ ساله را به عنوان مدیرعامل جدید دیور، که محبوب‌ترین دارایی‌اش از بین همه دارایی‌های ارزشمند و فاخر او است، منصوب کرد.

به گزارش نشریه تلگراف، لوکا سولکا، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری برنشتاین، توضیح می‌دهد که در حالی که آرنوها همگی بیش از حد روی خود کنترل دارند تا در این رقابت خون به راه نیفتد، کاری که آرنو انجام داد، یک «مسابقه داروینی» در میان فرزندانش ایجاد کرد.

آرنو به دور از اینکه آشکارا نشان دهد در شرف بازنشستگی از ال‌.وی.ام‌.اش. (Moët Hennessy Louis Vuitton) است، شرکتی که در سال ۱۹۸۷ تاسیس کرد، به تازگی قوانین ال‌.وی.ام‌.اش. را هم تغییر داد تا مدیرعامل آن بتواند تا ۸۰ سالگی کار کند. آرنو با ظاهری لاغر و کشیده، بازیکن تنیس است و حتی در تولد ۶۵ سالگی‌ خود نیز در مسابقه‌ای با فدرر که فرزندانش برایش ترتیب داده بودند، موفق شد چند امتیاز از این اسطوره بگیرد.

لیزا آرمسترانگ، نویسنده نشریه تلگراف، عقیده دارد هر استراتژیست دوراندیشی برای برنامه‌ریزی جانشینی نهایی خود مسئولیتی اخلاقی دارد و می‌نویسد این یک جنگ تمام‌عیار خواهد بود؛ جنگ بر سر هزارتویی از برخی از لوکس‌ترین خانه‌های مد جهان‌ــ دیور، لویی ویتون، سلین، ژیوانژی، تیفانی، لورو پیانا، موئت و شندون‌ــ و امپراتوری که اخیرا ۳۹۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرنو به دلیل چشمان آبی کم‌رنگ همیشه هوشیار و گرگ‌مانندش، تزلزل‌ناپذیری و خونسردی و بی‌رحمی‌اش، «گرگ ترمه‌پوش» لقب گرفته است. دختر او، دلفین، هم مرموز و غیرقابل درک است اما مسلم است که این حرکت اخیر بسیار عظیم است. آنقدر عظیم که برادر خوش‌تیپ بعدی او، آنتوان ۴۵ ساله، که به عنوان معاون مدیرعامل منصوب شده، ممکن است احساس کند باید بازی خود را ارتقا دهد.

برنارد، رئیس خانواده آرنو، در خانواده‌ای مرفه با یک کسب‌وکار ساختمانی موفق و قوی به دنیا آمد و امپراتوری و سلسله‌ای پرزرق‌وبرق‌تر و بسیار ثروتمندتر از هر چیزی که مرداک یا ماسک ساختند، بنا نهاد. ثروت شخصی ۱۷.۳ میلیارد دلاری روپرت مرداک، غول رسانه‌ای، در مقایسه با ثروت ۲۰۳ میلیارد دلاری برنارد، رقت‌انگیز به نظر می‌رسد.

هر پنج فرزند آرنو از دو ازدواجش در شاخه‌های مختلف امپراتوری او مشغول به کارند. دلفین آرنو از اولین ازدواج برنارد با آن دواورین، با موهایی روشن، خوش‌فرم، زیبا و باهوش است و چشمان بسیار روشن و قد بلند او را دارد. شریک زندگی او خاویر نیل، میلیاردر فناوری فرانسوی، است که دو فرزند از او دارد. او به زبان انگلیسی مسلط است، در ایالات متحده و در مدرسه اقتصاد لندن تحصیل کرده و قبل از اینکه برای پدرش در لویی ویتون و دیور کار کند، از مک کینزی فارغ‌التحصیل شده است.

آنتوان بیشتر به چشم می‌آید و از ژست گرفتن روی فرش قرمز کمتر بیزار است. اگر شعار دلفین «پنهان زندگی کن، شاد زندگی کن» است، آنتوان در دوران مجردی خود از لقب پلی‌بوی لذت می‌برد. او با ناتالیا وودیانوا، سوپرمدل روس، ازدواج کرد. در سال ۲۰۰۷، زمانی که در لویی ویتون کار می‌کرد، کارزار ستاره‌های ++آ (A++) را طراحی کرد که کسانی چون کیت ریچاردز، کاترین دونوو، پله، مارادونا، محمد علی و میخاییل گورباچف ​​در آن نقش‌آفرینی کردند. او همچنین به عنوان مدیرعامل برلوتی (از سال ۲۰۱۲) خدمت کرد و رشد فروش را از حدود ۴۵ میلیون دلار به ۱۳۰ میلیون دلار در سال افزایش داد. قابل توجه است، اما آیا برای سبقت گرفتن از خواهر بزرگ‌ترش کافی است؟

در خانواده آرنو، سه مدعی دیگر نیز وجود دارند؛ سه فرزند کوچک‌تر از ازدواج دوم برنارد با هلن مرسیه، پیانیست سبک کلاسیک کانادایی. آن‌ها هم همه همان بینی‌ پهن و چهره‌ کشیده پدر و خواهر و برادر بزرگ‌ترشان را دارند. الکساندر، ۳۰ ساله، رئیس محصولات و ارتباطات در تیفانی (Tiffany & Co) است. او قبل از حضور در تیفانی و پس از اینکه ال‌.و.ام‌.اش نشان تجاری لوکس چمدان آلمانی را در سال ۲۰۱۷ بخرد، مدیرعامل و رئیس ریمووا (Rimowa) بود. فردریک، ۲۸ ساله، در حال حاضر مدیر اجرایی Tag Heuer و ژان، ۲۴ ساله، رئیس بازاریابی و توسعه محصول برای بخش ساعت لویی ویتون است.

همه فرزندان آرنو بسیار موفق، تحصیلکرده، ورزشکار و اهل موسیقی‌اند. آرنو بسیار زیرک است و نمی‌تواند مجموعه‌ای را که طی چهار دهه با پشتکار ساخته است، به دست افراد درجه ۲ بسپارد.

بیشتر از مُد و زیبایی