درخواست خامنه‌ای از مداحان: احساسات حامیان نظام را تحریک کنید

علی خامنه‌ای در جمع گروهی از مداحان گفت که معترضان می‌خواستند با فحش دادن به او، مسئولان حکومت را منفعل کنند

علی خامنه‌ای در کمتر از یک هفته، برای سومین‌بار خواستار تعمیر و روغن‌کاری ماشین سرکوب جمهوری اسلامی شد و تلویحا از مداحان خواست با برانگیختن احساسات اجزای این ماشین، تا جایی که می‌توانند در تقویت آن بکوشند.

 

خامنه‌ای روز پنجشنبه ۲۲ دی در جمع گروهی از مداحان، به تکرار ادعاهای خود درباره اعتراض‌های سراسری در ایران پرداخت و حامیان خود و جمهوری اسلامی را به مقاومت و ایستادگی و البته سرکوب اعتراض‌ها دعوت کرد.

خامنه‌ای، گفت که معترضان می‌خواستند با فحش دادن و سردادن شعار علیه او، مسئولان حکومت را منفعل کنند. 

در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، معترضان به شکلی بی‌سابقه، شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، به دلیل مسئولیت مستقیم او در جنایات حکومتی و وضعیت فاجعه‌بار کنونی کشور، سر داده‌اند. 

او روز پنجشنبه به نقش مداحان در سرکوب اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و خطاب به آنان گفت: «بدانید که به‌عنوان مداح در کجا ایستاده‌اید و با پدیده بزرگ و جذاب مداحی، در خدمت انقلاب باشید.»

خامنه‌ای از مداحان خواست در «مبارزه با طاغوت و ظالم و استکبار و فساد» نقش‌‌آفرین باشند و «استقامت در برابر دشمن یا هجوم در مقابل آن» را فرهنگ‌سازی کنند. او از «خانواده و فرزندآوری، بصیرت و امیددهی و ایستادن مقابل شگردهای یاس‌آفرین دشمن در ذهن جوانان» به عنوان دیگر ماموریت‌‌های مداحان نام برد.

مداحان بخشی از ماشین سرکوب جمهوری اسلامی‌اند که در پوشش هیئت‌های مذهبی به سازماندهی لباس‌شخصی‌های خشنی اقدام می‌کنند که در سرکوب‌ها از اختیار عمل زیادی برخوردارند و به هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیستند. از حسین سازور، محمود کریمی و سعید حدادیان به عنوان سه مداحی نام برده می‌شود که در تهران مسئولیت سازماندهی هیئت‌های مذهبی در سرکوب‌ اعتراض‌ها را برعهده دارند.

در جریان اعتراض‌های اخیر، گروهی از این مداحان در هیئت‌های مذهبی علیه معترضان سخنرانی کردند و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های خود را ترغیب کردند با معترضان برخورد کنند.

اغلب مخاطبان این هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج را گروه‌هایی از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که بیشتر از سایر گروه‌های سنی مستعد شست‌وشوی مغزی‌اند و راحت‌تر هدف سوء‌استفاده نهاد‌های سرکوب قرار می‌گیرند. در جریان اعتراض‌های اخیر تصاویر زیادی از کودکان با لباس نظامی در خیابان‌های تهران منتشر شد که برای سرکوب اعتراض‌ها سازماندهی، راهی میدان سرکوب شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود این به نظر می‌رسد که علی خامنه‌ای از عملکرد تمام اجزای ماشین سرکوب جمهوری اسلامی راضی نیست. برکناری حسین اشتری از فرماندهی فراجا و درخواست‌های مکرر او از حامیانش برای «ایستادگی» و «مقاومت» از جمله نشانه‌های این موضوع‌اند.

خامنه‌ای هفته گذشته، در دیدار با گروهی از مردم شهر قم، نیز از آن‌ها نیز به طور تلویحی خواسته بود در سرکوب اعتراض‌ها نقش ایفا کنند و هراسی به دل راه ندهند.

در سه ماه اخیر او بارها این درخواست خود از حامیانش را تکرار کرده و با بزرگ‌نمایی «دشمنان» جمهوری اسلامی کوشیده است واقعیت‌های آشکار در جمهوری اسلامی و جامعه ایران را به دیگران و کشور‌های غربی نسبت دهد.

خامنه‌ای در دیدار با مداحان نیز این تلاش را ادامه داد و ادعا کرد که «نقشه جامع و برنامه‌ریزی شده دشمن» در اعتراض‌های اخیر به دلیل «محاسبات غلط» شکست خورد. او در عین حال اذعان کرد که «مشکل معیشتی» مردم ایران زمینه‌ای بود که «دشمن» از آن استفاده کرد تا «اخلال و تخریب» ایجاد کند. رهبر جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد که به این برنامه‌ریزی دشمنان «آفرین» می‌گوید اما معتقد است آن‌ها در محاسبات خود اشتباه کردند، چرا که «خیال می‌کردند ملت ایران به علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آن‌ها همراهی خواهد کرد».

خامنه‌ای اضافه کرد: «آن‌ها خیال می‌کردند با فحاشی، هیاهو، دلارهای نفتی فلان کشور مزدور آمریکا و تشویق چند عنصر خودفروخته به پناهندگی به کشوری دیگر جوانان ما ناامید می‌شوند؛ در حالی‌ که اشتباه کردند و کسی به آن‌ها اعتنایی نکرد.»

این سیاست وارونه‌نمایی خامنه‌ای سال‌ها است که به یکی از اصول ثابت رهبری او در جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ به طوری که نه‌تنها حاضر نیست اعتراض‌های مردم را بشنود، بلکه اعتراض‌ها را محکوم و سرکوب می‌کند و معترضان را هم «شرور» و «وابسته» جلوه می‌دهد.

خامنه‌ای تنها آن‌دسته از حامیان نظام را که در برنامه‌های حکومتی شرکت می‌کنند، مردم ایران می‌داند و با نادیده گرفتن ده‌ها میلیون معترض و اعتراض‌هایشان، تلاش می‌کند آنان را همراه و همسو با جمهوری اسلامی معرفی کند.