افشای شایعه قدیمی؛ پدر واقعی شاهزاده هری کیست؟

شاهزاده هری در زندگی‌نامه جدیدش با عنوان «اضافی»، به شعار خانواده سلطنتی «نه شکوه کن، نه توضیح بده» پشت پا زد

شاهزاده هری سرانجام در مورد شایعات قدیمی مبنی بر اینکه پدر واقعی‌اش سروان جیمز هویت است، لب به سخن گشود.

این فقط یکی از بسیار موضوع‌های جنجالی است که دوک ساسکس در کتاب خاطرات جدیدش با عنوان «اضافی» درباره آن نوشته است.

اعضای دربار هرگز درباره این که والد هری کیست علنی صحبت نکرده‌اند؛ نظریه‌ای که در پی فاش شدن رابطه پنج ساله دایانا با هویت در دهه ۸۰ مطرح شد.

شاهزاده هری در این کتاب لورفته می‌نویسد: «...آن زمان این شایعات مطرح بود که پدر واقعی‌ام یکی از عشاق سابق مادرم، سروان جیمز هویت، است. یکی از دلایل پخش این شایعه قرمزی موهای سرگرد هویت بود، اما دلیل دیگر آن سادیسم بود.»

«خوانندگان تابلوئید [نشریات عامه‌پسند در قطع کوچک] از این فکر که کوچک‌ترین پسر شاهزاده چارلز پسر خودش نیست، خوششان آمد و به دلایلی، این شوخی هرگز برایشان بی‌مزه نشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوک ساسکس می‌نویسد شاید این شایعه برای این مطرح شد که او را «دست بیندازند» و خاطرنشان می‌کند انگار این واقعیت مهم نبود که مادرش «مدت‌ها پس از آن که من به دنیا آمدم»، سروان هویت را دیده بود.

هری خاطرنشان می‌کند این شایعه در طول عمرش به اشکال مختلف و «تا حدی جدی»، بارها سر زبان‌ها افتاده است.

هری ادعا می‌کند بخش‌هایی از رسانه‌ها تا آنجا جلو رفتند که «برای راستی‌آزمایی دنبال دی‌ان‌ای من بودند» و خاطرنشان کرد که اعتقاد داشت بعد از آنکه شاهدخت دایانا را مخفیانه «شکنجه کردند، به‌زودی به سراغ خودم خواهند آمد».

هویت، سروان بازنشسته ارتش بریتانیا، درباره رابطه‌اش با دایانا در دورانی که همسر شاهزاده چارلز بود، دو کتاب نوشت و بعد تلاش داشت نامه‌های عاشقانه‌ای را که با شاهدخت ردوبدل کرده بود، به فروش برساند.

این زوج در ضیافتی در سال ۱۹۸۶ با هم آشنا شده بودند و هویت در نقش مربی به او کمک می‌کرد بر ترس خود در اسب‌سواری غلبه کند.

این سروان سابق خود در مورد شایعات راجع به پدر هری صحبت کرد و سال ۲۰۰۲ در مصاحبه‌ای با روزنامه ساندی میرور، خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که امکان ندارد من پدر هری باشم... وقتی رابطه من و دایانا شروع شد، هری کودکی نوپا بود.»

دوک ساسکس در «اضافی» روایت می‌کند یک بار شاهزاده چارلز به شوخی پرسیده بود بالاخره پدر هری است یا نه.

او مدعی است به دلیل شایعاتی که در مورد دایانا و هویت به راه افتاد، این شوخی «بی‌مزه» بود.

هری در بخش‌های دیگری از این زندگی‌نامه خودنوشت افشا می‌کند رابطه جنسی را اولین بار پشت یک میخانه‌ با زنی بزرگ‌تر از خود تجربه کرده، در نوجوانی کوکایین مصرف کرده تا رسیدن به «حسی متفاوت» را تجربه کند و در افغانستان ۲۵ نفر را کشته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی