دانشجویان معترض با آمبولانس به زندان منتقل شدند

کانال تلگرامی شورای صنفی دانشجویان از برخورد امنیتی با دانشجویان خبر داد

عکس از رویداد۲۴/ایسنا  قبلا خبر بازداشت دانشجویان را منتشر کرده بود

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در کانال تلگرامی خود خبر داده ماموران امنیتی دانشجویان را با آمبولانس به بیرون از دانشگاه منتقل کرده‌اند. بازداشتی‌ها در دانشگاه تهران بین ۴۰ تا ۵۰ دانشجو گزارش شده است.

در بیانیه منتشر شده در این کانال تلگرامی آمده است:«بنا بر اخبار واصله روز دوشنبه ۲۷ آبان، ‌دانشجویان دانشگاه تهران دست به تجمعی در اعتراض به افزایش سه برابری بنزین،‌وضعیت فاجعه‌بار معیشتی و سرکوب‌های سنگین زدند. با نزدیک شدن با ساعات پایانی شب، چندین آمبولانس حاوی نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر و به داخل آمبولانس هدایت کردند».

این بیانیه می‌افزاید:« در ادامه درب منتهی به خیابان ۱۶ آذر گشوده شده و دانشجویان به بیرون هدایت شدند و تعدادی از دانشجویان نیز در همین حال دستگیر شدند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیانیه اعلام می‌کند که محلی که دانشجویان بازداشت شده به آن انتقال یافته‌اند، ‌زندان‌های فشافویه و اوین است.

این بیانیه این نکته را خاطرنشان می‌کند که در سه روز گذشته تماس‌های متعددی با دانشجویان و خانواده‌های آنها برقرار شده و به آنها هشدار داده شده که در صورتی که در محیط دانشگاه دیده شوند،‌ دستگیر خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا روز سه شنبه خبری در مورد بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران منتشر کرده بود که در لحظه تنظیم  این گزارش،  خبر در ایسنا قابل دسترسی نیست.

اما وب‌سایت سلام نو که این خبر را به نقل از ایسنا منتشر کرده می‌نویسد،‌ سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران نوشت: روز گذشته تعدادی از دانشجویان معترض به سهمیه‌بندی بنزین و همچنین مشکلات روز جامعه در دانشگاه تهران تجمع کردند که بنابر اخبار رسیده، چند نفر از دانشجویان بعد از پایان تجمع در بیرون از دانشگاه دستگیر شدند. 

او در ادامه با تاکید بر اینکه حراست و مسئولان دانشگاه در حال پیگیری وضعیت دانشجویان دستگیر شده هستند، اظهار کرد: ما در حال بررسی این موضوع که دانشجویان توسط چه سازمان یا نهادی دستگیر شدند، هستیم.

در همین گزارش به بازداشت سها مرتضایی، دانشجوی معترض به نتیجه مصاحبه دکتری که از حدود یک ماه پیش تحسن خود را مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آغاز کرده بود اشاره شده است.  در این رابطه دکتر اسماعیلی، مدیرکل خوابگاه‌های دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسنا ضمن رد این خبر اظهار کرد: این دانشجو که در حال فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران بود، به هیچ عنوان ساکن خوابگاه نبود؛ چرا که او در شهر تهران سکونت دارد.

در مقابل دکتر حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص علت بازداشت "سها مرتضایی" به ایسنا گفت:‌ این دانشجو در تجمعی که اردیبهشت ماه امسال در خصوص مسئله حجاب در دانشگاه اتفاق افتاد، پرونده قضایی داشت که پرونده او در مراکز قضایی معلق بود. بنابراین روز گذشته بر اساس آنچه که ما شنیدیم، بعد از تجمعات دانشجویان به دلیل همین پرونده در بیرون از دانشگاه دستگیر شده است.

بیشتر از