العلا عربستان در فهرست عجایب هفتگانه جهان در سال ۲۰۲۳

آرون میلار، نویسنده، عکاس، روزنامه‌نگار سفر و تهیه‌کننده این فهرست، العلا را مکانی با «تاریخ و میراث فرهنگی خارق‌العاده» توصیف کرد

هگرا ز شهرهای اصلی پادشاهی نبطی و اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی است-facebook/VisitSaudi

وب‌سایت کنده نست تراولر (Condé Nast Traveler) شهر باستانی العلا در عربستان سعودی را در فهرست عجایب هفتگانه جهان برای سال ۲۰۲۳ ثبت کرد.

آرون میلار، نویسنده، عکاس، روزنامه‌نگار سفر و تهیه‌کننده این فهرست، العلا را مکانی با «تاریخ و میراث فرهنگی خارق‌العاده» توصیف کرده است. او در گزارش خود می‌نویسد: «این منطقه درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرد و به این ترتیب از بخشی از تاریخ عرب رونمایی کرد.»

مقاصد گردشگری دیگری که در این فهرست قرار دارند، عبارت‌اند از: مونت سن‌میشل در فرانسه، یخچال طبیعی پریتو مورنو در آرژانتین، صومعه آشیانه ببر بوتان، کاپادوکیا در ترکیه، پارک ملی لیک دیستریکت (Lake District) در بریتانیا و مهاجرت گروهی ماهی‌های ساردین‌ در آفریقای جنوبی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میراث العلا

العلا در شمال غربی عربستان سعودی واقع است. این مکان دارای تاریخ طبیعی و انسانی غنی است و منطقه‌ای وسیع شامل بیابان، واحه، کوه‌های ماسه‌سنگی و مکان‌های فرهنگی باستانی را در دل خود جای داده است.

مقبره‌های مدائن صالح در سال ۲۰۰۸ به عنوان میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در عربستان سعودی معرفی شدند.

قدمت بقایای تمدن‌های گذشته در العلا به هفت هزار سال پیش برمی‌گردد و هگرا، یکی از شهرهای اصلی پادشاهی نبطی و اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی، نیز در آنجا قرار دارد.

العلا به‌دلیل سه دوره زمین‌شناسی متمایزی که دارد، چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و خارق‌العاده‌ پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

مقام‌های دولتی العلا در سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا بافت تاریخی‌ و جاذبه‌های گردشگری‌ این منطقه را به تعداد بیشتری از آژانس‌های گردشگری منطقه معرفی کنند.

بیشتر از سفر