آمریکا بیش از سه میلیارد دلار دیگر کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

به‌گفته سخنگوی کاخ سفید، جنگ به مرحله حساسی رسیده است و آمریکا باید تا جای ممکن به اوکراینی‌ها کمک کند

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد دولت آمریکا مجموعه کمک‌های نظامی تازه‌ای به ارزش ۳.۷۵ میلیارد دلار در اختیار اوکراین و همسایگانش، در جناح شرقی پیمان نظامی ناتو، قرار می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز شنبه هفتم ژانویه (۱۷ دی‌ماه) در گزارشی نوشت که آخرین بسته از کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین، شامل خودروهای زرهی سنگین «بردلی» است. این خودروهای زرهی برای نخستین بار است که در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

این خودروها زرهی، به‌دلیل قابلیت شلیک موشک‌های ضد‌تانک، به عنوان «قاتل تانک» شناخته می‌شود.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش بامداد شنبه خود نوشت: این بسته از کمک‌های نظامی، شامل ۲.۸۵ میلیارد دلار از اعتبار وزارت دفاع آمریکا است که به‌طور مستقیم در اختیار اوکراین قرار می‌‌‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۲۲۵ میلیون دلار برای حمایت از نوسازی در سازمان دفاعی اوکراین و نیز ۶۸۲ میلیون دلار نیز برای متحدان نظامی آمریکا در اروپا در نظر گرفته شده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه اعلام کرد جنگ در اوکراین به نقطه حساسی رسیده است و ما باید هر کاری که در توانمان است انجام دهیم تا به اوکراینی‌ها کمک کنیم که در برابر تجاوز روسیه ایستادگی کنند.

ارائه بسته جدید کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، در روزی اعلام شد که روسیه به‌مناسب کریسمس ارتدوکس‌ها، برای ۳۶ ساعت، اعلام آتش‌بس کرده است. آتش‌بسی که از سوی اوکراینی‌ها رد شده است.

آتش‌بس یکجانبه نیروی روسیه از ظهر روز جمعه به وقت محلی به مدت ۳۶ ساعت شروع شده است. بسیاری از مسیحیان ارتدوکس، از جمله در روسیه و اوکراین، کریسمس را در روزهای ششم و هفتم ژانویه جشن می‌گیرند. این نخستین آتش‌بس از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته به‌حساب می‌آید.

بیشتر از جهان