جهانبخش؛ مسافر استانبول

بشیکتاش منتظر تایید شنول گونش است که برای پنجره زمستانی به مهاجم ایرانی پیشنهاد دهد

جهانبخش در سال ۲۰۲۱ به فاینورد پیوست، ولی در رقابت با همپستی‌هایش، زمان بازی کمتری به دست آورد- ATTA KENARE / AFP

نیمکت‌نشینی‌های علیرضا جهانبخش ممکن است او را وادار کند که از فاینورد جدا شود. مهاجم ایرانی امیدوار بود که با بازگشت به لیگ هلند، دوباره دوران اوج را تجربه کند، ولی اوضاع در فاینورد برایش خیلی خوب پیش نرفته و احتمالا در پنجره زمستانی مجبور به انتقال به تیم جدیدی شود.

بهترین روزهای جهانبخش در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود که با آلکمار، آقای گل لیگ هلند شد و با قراردادی ۱۹ میلیون یورویی که رکورد نقل‌و‌انتقالات برایتون بود، به این باشگاه لیگ برتری پیوست. با این حال، در برایتون بیشتر نیمکت‌نشین بود و نتوانست خودش را با سرعت و کیفیت لیگ برتر انگلستان تطبیق دهد.

جهانبخش در سال ۲۰۲۱ به فاینورد پیوست، ولی در رقابت با همپستی‌هایش، زمان بازی کمتری به دست آورد. او فصل گذشته در لیگ هلند چهار گل زد و سه پاس‌گل داشت که آمار جالبی نبود. او در ۱۰ بازی این فصل لیگ هلند هم فقط سه پاس‌گل داشته و نتوانسته است توقعات را برآورده کند.

جهانبخش در جام جهانی قطر هم نمایش خوبی نداشت. کی‌روش روی این مهاجم در حکم یکی از بازیکنان باتجربه تیمش، حساب زیادی باز کرده بود، ولی او بعد از یک نیمه ضعیف مقابل انگلستان، تعویض شد و در بازی با ولز هم جایش خود را در ترکیب اصلی، به قلی‌زاده داد. محرومیت از بازی با آمریکا نیز پایان تلخی برای جهانبخش در سومین جام جهانی‌اش رقم زد.

شروع مجدد لیگ هلند، هشتم ژانویه خواهد بود و فاینورد در این روز مهمان اوترخت است، ولی مشخص نیست که جهانبخش تا کی عضو این تیم باشد. در هفته‌های گذشته خبر رسید که پاناتینایکوس یونان مایل به جذب جهانبخش است. رسانه‌های هلندی همچنین از علاقه باشگاه‌هایی از آمریکا و آلمان به مهاجم ایرانی خبر داده‌اند؛ بدون اینکه به نام آن‌ها اشاره کنند.

تازه‌ترین پیشنهاد برای جهانبخش، از بشیکتاش است. به گزارش سایت تیم «فوتو اسپور» ترکیه، شنول گونش، سرمربی این تیم، از انکودو و ردموند راضی نیست و از باشگاه خواسته است که یک گوش راست جدید جذب کند. جهانبخش در شروع فصل هم یکی از گزینه‌های این تیم استانبولی بود و باشگاه برای درخواست مجدد از بازیکن ایرانی، منتظر تایید گونش است.

او در جایگاه نخستین بازیکن آسیایی که توانسته است در یک لیگ اروپایی آقای گل شود، بازیکن شناخته‌شده‌ای است و بشیکتاش امیدوار است زوجی شامل جهانبخش و وگهورست هلندی‌ بسازد. بشیکتاش در حال حاضر تیم پنجم لیگ ترکیه است، ولی با توجه به فاصله هفت امتیازی با گالاتاسرای صدرنشین، هنوز امید خود را به قهرمانی از دست نداده است.

بیشتر از فوتبال