نبرد بعدی اوکراین و روسیه در میدان «زیبایی» است

آپاناسنکو، نماینده اوکراین در مسابقات «دختر شایسته جهان»، لباسش را نماد مبارزه ملتش با تاریکی نامید

ویکتوریا آپاناسنکو، دختر شایسته اوکراین که به عنوان نماینده این کشور در حال جنگ‌ خود ۱۴ ژانویه در مسابقه دختر شایسته جهان در نیواورلئان، شرکت خواهد کرد، ظاهر و لباس خود برای رقابت لباس ملی در این مسابقه را معرفی کرد: یک اثر هنری خیره‌کننده و چندلایه با بال‌هایی آبی و طلایی پرزرق‌وبرق.

آپاناسنکو در اینستاگرام توضیح داد که این لباس جنگجوی نور و نماد مبارزه ملتش با تاریکی است. او نوشت: «مانند میکاییل، فرشته مقرب، که با شمشیر از اوکراین دفاع و محافظت می‌کند.»

این لباس که با سلاح و زره کامل می‌شود، حامل این پیام است که آپاناسنکو «در میان تاریکی که با متجاوز به سرزمین‌های صلح‌دوست ما آمده است، نور را با خود به همراه دارد».

آنا لینیکوا دختر شایسته روسیه که روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر از لباس و تاج امپراتوری روسیه رونمایی کرد، یکی از رقبای آپاناسنکو است. لباس او پیراهن مجلسی مجلل قرمز مخملی پر از مروارید و نگین است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه‌ زیبایی‌ها هر سال برای نشان دادن هویت ملی خود، لباس‌هایی با طراحی‌‌های پیچیده و گاهی عجیب می‌پوشند.

رویکرد آپاناسنکو به این رقابت با وضعیت اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ در جنگی خونین با روسیه درگیر است، بی‌ارتباط نیست. لباس او را لسیا پاتوکا، طراح استودیو پاتوکا در اوکراین، طراحی کرده و دوخته است. تاج خیره‌کننده او نیز کار شرکت تولید زینت‌آلات Patoka Nagolovy است که پاتوکا خود یکی از بنیان‌گذاران آن است.

آماده کردن این لباس پیچیده چهار ماه طول کشید و در شرایط دشواری خلق شد؛ آن‌طور که طراح می‌گوید، بدون برق، زیر نور شمع و با موسیقی آژیر در پس‌زمینه.

تاج او نیز که به فرشته مقرب میکاییل اشاره دارد، با سنبلچه‌هایی تزیین شده که در اوکراین نمادی سنتی است. پاتوکا گفت: «این تاج پرتوهایی نیزه‌مانند و تیز هم دارد که نه تنها نماد نور، بلکه نماد مبارزه امروز اوکراین‌اند.»

بیشتر از زندگی