دانشجوی شیفته انرژی هسته‌ای دختر شایسته آمریکا شد

گریس استانکه از ویسکانسین که دانشجوی مهندسی است، از تغییر جهان به سمت مصرف انرژی کربنی صفر حمایت می‌کند

یک دانشجوی مهندسی هسته‌ای که هدفش متوقف کردن اتکای ما به انرژی کربن است، به عنوان دختر شایسته آمریکا در ۲۰۲۳ انتخاب شد.

گریس استانکه، نماینده ایالت ویسکانسین، پنجشنبه ۱۵ دسامبر، ۵۰ شرکت‌کننده دیگر را شکست داد تا به عنوان برتر دست یابد. او با پاسخ‌های خود و همچنین نواختن ویولن در بخش استعدادیابی، داوران را تحت تاثیر قرار داد.

تارین دلانی اسمیت، دختر شایسته نیویورک، دوم شد و اوری بیشاپ، دختر شایسته تگزاس، در مقام سوم قرار گرفت.

استانکه که ۲۰ سال دارد و خود را یک «شیفته انرژی هسته‌ای» توصیف می‌کند، دانشجوی دانشگاه ویسکانسین است. او در وب‌سایت میس آمریکا (Miss America) درباره خود می‌گوید که هدفش را از بین بردن باورهای غلط در مورد انرژی هسته‌ای قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استانکه معتقد است: «آمریکا باید به استفاده از منابع انرژی با خروجی کربن صفر رو بیاورد. من از انرژی هسته‌ای و بهبود ارتباطات در مورد علم هسته‌ای با عموم مردم و مهندسان هسته‌ای دفاع می‌کنم تا شکاف ناشناخته‌های بین این دو گروه از مردم را پر کنم.»

با وجودی که برنده عنوان دختر شایسته آمریکا در هیچ رقابت جهانی این کشور را نمایندگی نمی‌کند، این مسابقه زیبایی یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های زیبایی جهان است که سابقه آن به سال ۱۹۲۱ و رقابت‌های زیباترین مایو بازمی‌گردد. این مسابقه در طول سال‌ها تکامل یافت و از سال ۱۹۴۵، اعطای بورس‌ تحصیلی دانشگاهی به جای جایزه نقدی به برنده را آغاز کرد.

این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۸ و زمانی که اعلام شد دیگر در بخش مایو و پیراهن مهمانی رسمی (evening gown) رقابت نخواهد داشت و دیگر شرکت‌کننده‌ها را بر اساس ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری‌ آنان قضاوت نمی‌کند، خبرساز شد.

«دختر شایسته ایالات متحده» (Miss USA) مسابقه دیگری است که مشهورتر است و نماینده ایالات متحده برای رقابت جهانی «دختر شایسته جهان» را انتخاب می‌کند. آربونی گابریل، ملکه زیبایی، در ماه اکتبر با شکست دادن ۴۹ نامزد دیگر، به اولین فیلیپینی-آمریکایی تبدیل شد که دختر شایسته ایالات متحده می‌شود.

بیشتر از مُد و زیبایی