پاری‌سن‌ژرمن؛ نگران اختلاف احتمالی امباپه و مسی

پس‌لرزه‌های فینال جام جهانی می‌تواند روی عملکرد تیم فرانسوی تاثیر منفی بگذارد

فینال دوحه دوئل مستقیمی بین مسی و امباپه بود، ولی این جدال به داخل زمین محدود نشدـKirill KUDRYAVTSEV / AFP

فینال جام جهانی ۲۰۲۲ از نگاه بیشتر کارشناسان و هواداران، بهترین فینال تاریخ جام جهانی بود. ولی اگر همه از دیدن جدال تاریخی مسی و امباپه لذت بردند، پس‌لرزه‌های این رقابت ممکن است برای پاری‌سن‌ژرمن گران تمام شود.
به نظر می‌رسید که فرانسه - آرژانتین فینال رویایی قطری‌ها باشد که با سرمایه‌گذاری کلان در دهه گذشته، این دو ستاره را به ترکیب تیم فرانسوی اضافه کردند، ولی حاشیه‌های این بازی می‌تواند روی رابطه این دو بازیکن تاثیر منفی بگذارد.

فینال دوحه، دوئل مستقیمی بین مسی و امباپه بود که دوست نداشتند تاج قهرمانی روی سر رقیب بنشیند، ولی این جدال به داخل زمین محدود نشد. بعد از قهرمانی آرژانتین، ویدیوهای مختلفی از جشن این تیم منتشر شد که در آن امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان این تیم، امباپه را در حضور مسی مسخره می‌کند. یکی از ویدیوهای پربازدید، از لحظه‌ای است که مارتینز پشت اتوبوس تیم، عروسکی با ماسک امباپه در دست دارد و مسی هم در کنارش دیده می‌شود.
رسانه‌های فرانسوی معتقدند که امباپه در بازگشت مسی به تمرین، از او سوال خواهد کرد که چرا در جایگاه کاپیتان تیم ملی آرژانتین، از مارتینز نخواسته است که از این رفتار دست بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاری‌سن‌ژرمن چهارشنبه‌شب در نخستین بازی‌اش پس از جام جهانی، میزبان استراسبورگ است و در غیاب مسی که هنوز در تعطیلات به سر می‌برد، می‌تواند روی امباپه و نیمار حساب کند. یکی از پرسش‌هایی که خبرنگاران در نشست خبری پیش از بازی از سرمربی پاریس پرسیدند، رابطه مسی و امباپه بعد از رویدادهای فینال جام جهانی بود.
کریستف گالتیه جواب سیاستمدارانه‌ای داد و اختلاف بین دو فوق‌ستاره تیمش را کاملا تکذیب کرد: «من قرار نیست درباره جشن آرژانتینی‌ها نظر بدهم. آنچه اهمیت دارد، چیزی است که در فینال دیدم. کیلیان و لئو با هم صحبت می‌کردند و دست همدیگر را گرفتند. رفتار امباپه مثال‌زدنی بود و به آرژانتینی‌ها تبریک گفت. مسی ارتباطی با رفتار تحریک‌آمیز بازیکنان دیگر نداشت و در آن شرکت نکرد. نباید رفتار دروازه‌بان آرژانتین را به مسی ربط داد.»

برای تایید ادعای گالتیه باید تا شروع سال ۲۰۲۳ و بازگشت مسی به پاریس منتظر ماند، ولی سخنان این مربی خیلی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. سایت روزنامه «۱۰ اسپرت» خبر داده است که امباپه باشگاه را تهدید کرده بود که در صورت تمدید قرارداد مسی، در پایان فصل جدا خواهد شد. ساعاتی پس از قهرمانی آرژانتین، خبر رسید که پاری‌سن‌ژرمن قرارداد مسی را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرده است، و این می‌تواند امباپه را به جدایی مصمم‌تر کند.

پاری‌سن‌ژرمن امید زیادی دارد که با مثلث امباپه – مسی – نیمار در خط حمله، سرانجام این فصل لیگ قهرمانان اروپا را ببرد. ولی اگر اختلاف این دو ستاره جدی باشد و برطرف نشود، بعید است که دست آن‌ها به این جام برسد.

بیشتر از فوتبال