خط و نشان آرسنال برای مدعیان قهرمانی

صدرنشین لیگ برتر در شروع دوباره مسابقات قدرت‌نمایی کرد

یکی از نگرانی‌های آرسنالی‌ها پیش از این بازی، مصدومیت گابریل ژسوس بود_Oli SCARFF / AFP

یکی از نگرانی‌های هواداران آرسنال این بود که وقفه لیگ برتر به‌دلیل جام جهانی، فرم خوب این تیم را از بین ببرد، ولی شاگردان آرتتا در بازی با وستهم نشان دادند که کیفیت و مهم‌تر از آن، عطش قهرمانی را کاملا حفظ کرده‌اند.

صدرنشین لیگ برتر هرچند در نیمه اول، روی یک ضدحمله غافلگیر شد و دروازه‌اش با پنالتی حریف باز شد، در نیمه دوم، سه گل زد تا ۴۰ امتیازی شود و پیش از بازی پنجشنبه منچسترسیتی مقابل لیدز، ۸ امتیاز از حریف اصلی‌اش پیش بیفتد.

نکته جذاب این بازی اولین حضور آرسن ونگر در ورزشگاه امارات بعد از جدایی‌اش از آرسنال بود. آرتتا که در مقطعی از دوران مربیگری ونگر، کاپیتان آرسنال بود، درباره بازگشت مربی اسطوره‌ای باشگاه گفت: «او ارتباط ناگسستنی با این باشگاه دارد و بابت حضورش باید تشکر کنیم، او جایگاه ویژه‌ای برای تمام اعضای باشگاه دارد. خوشبختانه او تصمیم گرفته زمان بیشتری را با ما بگذراند، چون تاثیر ویژه‌ای دارد.»

یکی از نگرانی‌های آرسنالی‌ها پیش از این بازی، مصدومیت گابریل ژسوس بود. مهاجم برزیلی در جام جهانی آسیب دید و بعد از جراحی زانو حدود سه ماه غایب خواهد بود، ولی ادی انکتیا اجازه نداد جای خالی او احساس شود و گل سوم تیمش را هم زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرتتا درباره تاثیر این گل روی اعتماد‌به‌نفس مهاجم انگلیسی‌اش گفت: «او پسر باروحیه‌ای است، ولی این گل می‌تواند اعتماد او درباره توانایی‌هایش را بیشتر کند. نمایش او خیلی خوب بود و گل خیلی خوبی زد. او به این گل نیاز داشت.» با این حال، آرتتا پیش از بازی گفته بود که تیمش برای تقویت خط حمله در بازار نقل و انتقالات زمستانی فعال خواهد بود و انتظار می‌رود در روزهای آینده مهاجم جدیدی به تیم اضافه شود.

ستاره آرسنال در این بازی اودگارد، هافبک نروژی، بود که با وجود جوانی، مثل یک کاپیتان باتجربه تیمش را هدایت کرد و با دو پاس گلش جریان بازی را تغییر داد. آرتتا درباره اودگارد گفت: «او بازی درجه یکی به نمایش گذاشت. بازی با توپ و همچنین بازی بدون توپش فوق‌العاده بود. او به خوبی تیم را هدایت کرد و نقش مهمی در این برد داشت.»

اودگارد درباره دلایل حفظ فرم خوب تیمش بعد از جام جهانی گفت: «چند بازیکن ما در جام جهانی بودند، ولی آن‌ها که مانده بودند، به سختی تمرین کردند. ما اردوی فوق‌العاده‌ای در دبی داشتیم و همه تشنه بازگشت به مسابقات بودند.»

دکلان رایس، هافبک ملی‌پوش و کاپیتان وستهم، در پاسخ به این سوال که آیا آرسنال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود، پاسخ داد: «صددرصد. آن‌ها یک تیم فوق‌العاده‌اند. استعدادهای هجومی زیادی در این تیم وجود دارد، تیمشان جوان است و مطمئنا می‌توانند تمام راه را تا رسیدن به قهرمانی طی کنند. در نیمه اول با وجود اینکه توپ زیادی نداشتیم، خیلی خوب دفاع کردیم، ولی مقابل تیم‌هایی مانند آرسنال و سیتی نمی‌شود ۹۰ دقیقه دفاع کرد.»

بیشتر از فوتبال