به‌یادماندنی‌ترین لحظات مد سال ۲۰۲۲

سالی که گذراندیم لحظات خاطره‌انگیز زیادی داشت؛ از لباس مرلین مونرو بر تن کیم کارداشیان و صورتی تند والنتینو گرفته تا جنجال و رسوایی‌هایی کانیه وست و کارزار تبلیغاتی بالنسیاگا

پس از حدود دو سال تعطیلی بسیاری از مناسبت‌ها و مراسم مملو از لحظات خاص و یگانه مد به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹، بسیاری از خانه‌های مد و بازیگران این عرصه در این سال تمام تلاش خود را کردند تا هرچه بیشتر بدرخشند-instagram/kimkardashian-bellahadid-tchalamet-juliafox

۲۰۲۲ را شاید بتوان سال تولد دوباره مد نام‌گذاری کرد. پس از حدود دو سال تعطیلی بسیاری از مناسبت‌ها و مراسم مملو از لحظات خاص و یگانه مد به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹، بسیاری از خانه‌های مد و بازیگران این عرصه در این سال تمام تلاش خود را کردند تا هرچه بیشتر بدرخشند.

سالی که گذراندیم لحظات خاطره‌انگیز زیادی داشت؛ از لباس مرلین مونرو بر تن کیم کارداشیان و صورتی تند والنتینو گرفته تا جنجال و رسوایی‌هایی کانیه وست و کارزار تبلیغاتی بالنسیاگا. پس بدون معطلی به سراغ به‌یاد ماندنی‌ترین لحظات سال ۲۰۲۲ در عرصه مد می‌رویم.

۱- لباس اسپری‌شدنی بلا حدید در نمایش کوپرنی

سبک پوشش پایانی نمایش مد کوپرنی اینستاگرام را تسخیر کرد؛ بلا حدید، مجسمه‌ای ایستاده در موزه هنرهای پاریس. این لحظه‌ را مردم سراسر جهان دیدند؛ چون جلو چشم همه تماشاگران، یک پیراهن سفید ظریف را روی تن او اسپری کردند. وب‌سایت ماری کلر از قول کارلو اتو، آژانس تبلیغاتی فعال در مد، نوشت که کوپرنی در بهار-تابستان ۲۰۲۲ بیشترین میزان تعامل با مخاطب را داشت. بر اساس داده‌های کارلا اتو، ارزش رسانه‌ای حاصل از آن نمایش به‌تنهایی تقریبا ۲۷.۷ میلیون دلار براورد می‌شود.

۲- کیم کارداشیان با لباس مرلین مونرو در شب‌نشینی موزه متروپولیتن

در بحث لباس‌های جنجالی، احتمالا کیم کارداشیان جایزه ۲۰۲۲ را از آن خود می‌کند. او در مراسم شب‌نشینی موزه متروپولیتن (مت گالا) با لباس کریستالی مرلین مونرو به نام «تولدت مبارک آقای رئیس‌جمهوری» ظاهر شد.

این تصمیم زمانی خبرساز شد که کیم کارداشیان فاش کرد برای پوشیدن آن لباس رژیم غذایی سختی را رعایت کرده است و البته بعدا شایعاتی درباره آسیب‌ دیدن لباس مرلین مونرو هم دامنش را گرفت. طبق آمار سایت مدیا ویژن، حدود ۱.۳ میلیون نفر این رویداد را در وب جست‌وجو کرده‌اند.

۳- صورتی غیرقابل چشم‌پوشی والنتینو

کمتر کسی از علاقه‌مندان به مد هست که درباره یکی از پرطرفدارترین مد‌های امسال یعنی صورتی والنتینو چیزی نشنیده باشد. صورتی تندی که تابستان ۲۰۲۲ همه‌جا بود؛ از آنا هاتاوی گرفته تا لیزو و فلورانس پیو همه از مجموعه صورتی والنتینو استفاده کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

وقتی اولین تصاویر از مارگو رابی در مجموعه فیلم جدید باربی منتشر شد، محبوبیت این رنگ چند برابر شد. طبق آماری که ماری کلر از سایت لیست منتشر کرده، پس از آن، جست‌وجو برای رنگ صورتی تا ۴۱۶ درصد افزایش یافته است.

 

۴- سبک آوانگارد جولیا فاکس

جولیا فاکس به عنوان یک هنرمند قدیمی شهر نیویورک، پیش از ۲۰۲۲ هم گمنام نبود اما پس از رابطه‌ای کوتاه‌مدت اما پرسروصدا با یه (کانیه وست/ Ye) بیشتر بر سرزبان‌ها افتاد. در فوریه ۲۰۲۲، وقتی او در هفته مد پاریس بازو به بازوی وست و با آرایش چشم دودی و لباس‌های جین و چرمی که با رپر معروف همخوانی داشت، ظاهر شد، شهرتش از یک فرد مشهور محلی به یکی از معروف‌ترین‌های بین‌المللی تبدیل شد. هرچند این رابطه عاشقانه دوام زیادی نداشت، فاکس نام خود را به عنوان یک علاقه‌مندان به مد سرکش با لباس‌های جسورانه، نامتعارف و اغلب گران‌قیمت بازسازی کرد.

۵- جنجال کانیه وست

در سال ۲۰۲۲، پس از اینکه کانیه وست اولین تیشرت‌های «زندگی سفید‌ها مهم است» را در اجرای مد خود در پاریس به نمایش گذاشت و متعاقبا اظهارنظرهای توهین‌آمیز و یهودستیزانه‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، چندین خانه مد روابط خود را با یه (نام جدید کانیه وست) قطع کردند. آدیداس و گپ از جمله نام‌هایی بودند که به همکاری خود با خواننده رپ پایان دادند و دسترسی او به چندین رسانه اجتماعی تعلیق شد.

۶- لباس پشت‌باز تیموتی شالامی در جشنواره فیلم ونیز

در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۲۲، تیموتی شالامی تصویر رایج مردان روی فرش قرمز را از کت‌وشلوارهای همیشگی به سبکی متفاوتی تغییر داد. او که با یک بالاتنه قرمز پشت‌باز و شلواری به همان رنگ با طراحی حیدر آکرمن در جشنواره ظاهر شد، توییتر و هوادارانش را با ظاهر منحصربه‌فرد خود غافلگیر کرد.

۷- فلورانس پیو روی فرش قرمز

از اولین فیلم‌ها گرفته تا مراسم اهدای جوایز، فرش‌ قرمزها و حضور در نمایش‌های مد، ۲۰۲۲ سال فلورانس پیو بود و این هنرپیشه در چندین طرح خیره‌کننده روی فرش قرمز ظاهر شد. از همه آن‌ها مهم‌تر لباس قرمز والنتینویی بود که در مراسم جوایز مد بریتانیا پوشید و پیراهنی صورتی‌ از همین خانه مد که در نمایش فیلم «نگران نباش عزیزم» در جشنواره فیلم ونیز به تن داشت.

۸- رسوایی بالنسیاگا

در هفته‌های پایانی ۲۰۲۲، بالنسیاگا با انتشار عکس‌هایی از آخرین کارزار تبلیغاتی خود در صدر اخبار قرار گرفت. این مجموعه حاوی تصاویری از کودکان با تعدادی خرس‌ عروسکی‌ بود با تعدادی بند‌ به سبک بی‌دی‌اس‌ام تزیین شده بودند. علاوه بر این، در عکس دیگری که تبلیغ کیف دستی بالنسیاگا بود، اسنادی از دادگاه مربوط به قانون کودک‌آزاری دیده می‌شد.

واکنش‌ها سریع بود و خیلی زود مشخص شد که اعتبار این خانه مد آسیب جدی دیده است. هرچند بالنسیاگا در بیانیه‌هایی اعلام کرد که از اشتباهات خود درس گرفته است، بسیاری از افراد مشهور و مردم عادی اعلام کردند که دیگر از بالنسیاگا خرید نمی‌کنند یا محصولات آن را نمی‌پوشند.

۹- بازگشت لیندا اوانجلیستا به روی صحنه بعد از ۱۵ سال

لیندا اوانجلیستا، ستاره مد دهه ۹۰، سپتامبر ۲۰۲۲ پس از ۱۵ سال، در نمایش مد فندی در نیویورک روی صحنه رفت. اوانجلیستا در سال‌های اخیر پس از فاش شدن عمل زیبایی‌ که تاثیر منفی زیادی روی بدنش گذاشت خبرساز شد. او علاوه بر حضور در نمایش مد، روی جلد شماره سپتامبر مجله بریتانیایی ووگ نیز رفت.

۱۰- خداحافظی الساندر میکله از گوچی

یکی از غافلگیرکننده‌ترین خبر‌های سال ۲۰۲۲ صنعت مد، بیانیه‌ای بود که گوچی منتشر و اعلام کرد که الساندرو میکله، مدیر خلاق این خانه مد، پس از ۲۰ سال حضور در این شرکت و هفت سال هدایت آن، دیگر در این مجموعه نخواهد بود. میکله طی این سال‌ها تاثیر بزرگی بر گوچی گذاشت و با تعریف سبکی جدید برای این خانه مد لوکس قدیمی، آن را به انتخاب ستاره‌هایی چون هری استایل، لانا دل ری و جرد لتو تبدیل کرد.

به لطف حضور او، سود تجاری شرکت مادر کرینگ بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹، یعنی سال‌های اول حضور او، تقریبا چهار برابر شد. درآمد جهانی گوچی از سایر نشان‌های گروه کرینگ، از جمله ایو سن‌لورن، بالنسیاگا و الکساندر مک‌کویین بهتر بود.

بیشتر از مُد و زیبایی