حراج زمستانی فوتبال اروپا

با آغاز سال ۲۰۲۳ تعدادی از ستارگان فوتبال می‌توانند برای انتقال رایگان در پایان فصل وارد مذاکره شوند

برای بازیکنانی که قراردادشان تا پایان فصل جاری اعتبار دارد، این پنجره یک فرصت ویژه است_ Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

همزمان با آغاز سال ۲۰۲۳، پنجره زمستانی نقل و انتقالات هم باز می‌شود. برای بازیکنانی که قراردادشان تا پایان فصل جاری اعتبار دارد، این پنجره یک فرصت ویژه است. آن‌ها در پایان فصل «بازیکن آزاد» خواهند بود و می‌توانند رایگان به باشگاه دیگری منتقل شوند، ولی طبق قانون، در پنجره زمستانی اجازه دارند مذاکره با باشگاه بعدی را شروع کنند و به توافق احتمالی برسند. فهرست زیر شامل تعدادی از ستارگانی است که در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند و فرصتی برای باشگاه‌های بزرگ است که بتوانند آن‌ها را جذب کنند.

داوید ده‌خئا

Oli SCARFF / AFP

منچستریونایتد قرارداد تعدادی از بازیکنانش را تمدید کرده، ولی هنوز برای تمدید دروازه‌بان اسپانیایی‌اش پیش‌قدم نشده است.دستمزد فعلی ده‌خئا ۳۷۵ هزار پوند در هفته است و باشگاه انگلیسی تنها در صورتی قرارداد او را تمدید می‌کند که به کاهش دستمزدش رضایت دهد. البته تن‌هاگ، سرمربی تیم، از عملکرد او کاملا راضی است. هنوز مشخص نیست که در صورت جدایی ده‌خئا از منچستریونایتد، مقصد بعدی  او چه تیمی خواهد بود.

یان زومر

Fabrice COFFRINI / AFP

هرچند دروازه‌بان سوئیس به دلیل مصدومیت و بیماری نتوانست در جام جهانی درخشش همیشگی را تکرار کند، ولی مشتریان مهمی دارد. جدی‌ترین خواهان دروازه‌بان مونشن‌گلادباخ،  بایرن مونیخ است که به دلیل شکستگی پای مانوئل نویر، ممکن است تا تابستان آینده صبر نکند و زومر را در نیم‌فصل به تیمش اضافه کند. اگر انتقال زمستانی به بایرن نهایی نشود، اینتر مایل است این دروازه‌بان ۳۴ ساله را در پایان فصل و در حکم بازیکن آزاد، جذب کند.

میلان اشکرینیار

MIGUEL MEDINA / AFP
این مدافع اسلواک در شروع فصل از پاری‌سن‌ژرمن پیشنهادی ۶۰ میلیون یورویی داشت، ولی اینتر راضی به فروش او نشد.اینتر امید داشت که بتواند قرارداد اشکرینیار را تمدید کند، ولی این ریسک بزرگ جواب نداده و طرفین هنوز به توافقی نرسیده‌اند. اشکرینیار از بهترین مدافعان میانی اروپا است و اگر بازیکن آزاد شود، مشتریان زیادی خواهد داشت.

انگولو کانته

Glyn KIRK / AFP
کانته از بهترین هافبک‌های دفاعی فوتبال جهان است و فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ جای خالی او را کاملا احساس کرد.چلسی قرارداد کانته را که در دو سال گذشته اکثرا مصدوم بوده است، تمدید نکرده و گراهام پاتر گفت که او تا ماه فوریه غایب خواهد بود. رسانه‌های اسپانیایی خبر دادند که در پنجره زمستانی، کانته ممکن است برای شروع فصل آینده با بارسا پیش‌قرارداد امضا کند. از سوی دیگر، شنیده می‌شود که اگر مصدومیت کانته کاملا برطرف نشود، ممکن است که او در ۳۱ سالگی تصمیم به بازنشستگی بگیرد.

لوکا مودریچ

KARIM JAAFAR / AFP
باشگاه رئال مادرید قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال را یک‌ساله تمدید می‌کند و قرارداد مودریچ هم تا پایان فصل اعتبار دارد،ولی هافبک ۳۷ ساله کروات که در جام جهانی هم درخشید، مشکلی با باشگاه ندارد و قراردادش را تمدید خواهد کرد.

تونی کروس

Ronny Hartmann / AFP
هافبک ۳۴ ساله آلمانی هم مثل مودریچ در فرم خوبی است و پیش از این تاکید کرده که می‌خواهد در رئال مادرید به فوتبالش پایان دهد. کروس هم بعید است مشکلی برای تمدید قراردادش داشته باشد.

آدرین رابیو

FRANCK FIFE / AFP
هافبک فرانسوی پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ مشتریان زیادی پیدا کرده و بعید است که با پایان قراردادش، در یوونتوس بماند. البته ممکن است که رابیو در همین نیم‌فصل جدا شود و بخشی از مشتریان او عبارتند از آرسنال،منچستریونایتد، و چلسی. انتقال زمستانی به یوونتوس کمک می‌کند که این هافبک ۲۷ ساله را رایگان از دست ندهد.

کریم بنزما

FRANCK FIFE / AFP

برنده توپ طلای ۲۰۲۲ هم تا پایان فصل با رئال مادرید قرارداد دارد، ولی او هم با توجه به رابطه خیلی خوبش با فلورنتیو پرز، مشکلی برای تمدید نخواهد داشت. بنزما هم از بازیکنانی است که ممکن است فوتبالش را در رئال تمام کند.

ممفیس دپای

Adrian DENNIS / AFP

مهاجم هلندی در بارسا بیشتر نیمکت‌نشین بوده است، ولی بعد از بازی‌های خوبش در جام جهانی ۲۰۲۲، مشتریان زیادی خواهد داشت. دپای که مدتی عضو منچستریونایتد بود، ممکن است تابستان آینده یا حتی همین نیم‌فصل به لیگ برتر انگلستان برگردد.

استفان دی‌فرای (اینتر)، کاگلار سویونجو و یوری تیلمانس (لستر)، یری مینا و کانر کوادی (اورتون)، مارکوس آلونسو و هکتور بیرین (بارسا)، دلی بلیند (آژاکس)، آلکس ساندرو (یوونتوس)، ژرژینیو (چلسی)، ایلکای گوندوگان (منچسترسیتی)، نبی کیتا و روبرتو فیرمینو (لیورپول)، دنی سبایوس و مارکو آسنسیو (رئال مادرید)، اولیویه ژیرو و زلاتان ابراهیمویچ (میلان) و مارکوس تورام (مونشن گلادباخ) نیز از دیگر بازیکنان مهمی‌ به‌شمار می‌روند که قراردادشان تا پایان فصل جاری اعتبار دارد.

بیشتر از فوتبال