بلینگام؛ آینده رئال مادرید

پدیده انگلیس در جام جهانی باشگاه اسپانیایی را به پیشنهاد لیورپول ترجیح داده است

بعید به نظر می‌رسد که رقم انتقال جود بلینگام کمتر از ۱۰۰ میلیون یورو باشد -- PAUL ELLIS / AFP

جود بلینگام، هافبک انگلیس، یکی از پدیده‌های جام جهانی ۲۰۲۲ بود و در قطر توانست توجه باشگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. مهم‌ترین مشتریان این بازیکن مستعد لیورپول و رئال مادرید بودند، ولی شنیده می‌شود که هافبک دورتموند باشگاه اسپانیایی را به باشگاه انگلیسی ترجیح می‌دهد.

واتسکه، مدیر بوروسیا دورتموند، هم با جدایی بلینگام مخالف نیست و انتخاب باشگاه آتی را به هافبک انگلیسی سپرده است، ولی برای تعیین قیمت او منتظر وضعیت بازار نقل و انتقال‌های تابستانی است و بعید به نظر می‌رسد که رقم انتقالش کمتر از ۱۰۰ میلیون یورو باشد.

روزنامه اسپانیایی مارکا به بررسی انتقال بلینگام به رئال مادرید پرداخته و از حالا، جایگاه فنی او را بررسی کرده است. در این گزارش آمده است که انتقال بلینگام ارتباطی به وضعیت ماندن یا رفتن لوکا مودریچ و تونی کروس، دو هافبک اصلی رئال مادرید ندارد. او بخشی از پروژه درازمدت رئال مادرید است و باشگاه نگاه بلندمدتی به این هافبک مستعد انگلیسی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فلورنتینو پرز پروژه تغییر نسل رئال مادرید را به آرامی پیش می‌برد. او سال گذشته اورلین شوامنی، هافبک فرانسوی، را از موناکو خرید و مدتی بعد کاسمیرو، هافبک برزیلی‌اش، را با قیمت خوبی به منچستریونایتد فروخت. رئال در خط میانی هافبک‌های جوانی مثل والورده و کاماوینگا را هم دارد.

مودریچ در جام جهانی قطر نشان داد که هنوز آمادگی بالایی دارد و کروس هم با پیراهن رئال مادرید در ماه‌های گذشته نمایش خوبی داشته است. باشگاه تصمیم نهایی درباره این دو بازیکن کلیدی را به خودشان واگذار کرده است و احتمال ادامه همکاری آن‌ها در فصل آینده کم نیست. با این حال، نظام چرخشی آنچلوتی کمک می‌کند که در صورت اضافه شدن بلینگام، همه این هافبک‌ها دقایق بازی کافی داشته باشند.

مارکا نوشته که بلینگام ویژگی‌هایی از کروس و مودریچ را در بازی‌اش دارد: «او در تقسیم توپ تبحر دارد، بلد است که سرعت بازی را به سبک کروس تنظیم کند. او به اضافه شدن به خط حمله و گلزنی هم علاقمند است که شبیه مودریچ است. او علاوه بر ویژگی‌های آن دو نفر، توانایی‌های ویژه خودش را دارد. او در سطح بالایی بازی می‌کند، ولی هنوز به بالاترین سطح فوتبالش نرسیده است.» بلینگام در ۱۵ بازی این فصل بوندس‌لیگا با پیراهن دورتموند، سه گل و دو پاس گل ثبت کرده است. او در پنج بازی جام جهانی هم یک گل و یک پاس گل داشت.

بیشتر از فوتبال