خانواده «پله» افسانه‌ای در بیمارستان دور او جمع شدند

این ستاره ۸۲ ساله فوتبال از سپتامبر ۲۰۲۱ با سرطان روده بزرگ مبارزه می‌کند

پله از طرف کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکار برتر قرن بیستم شناخته شدـ AFP

خانواده پله، اسطوره فوتبال برزیل، در بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو گرد هم آمده‌اند. این ستاره ۸۲ ساله جهان از اواخر نوامبر در این بیمارستان بستری است.

به گزارش اسکای نیوز عربی، پزشکان معالج پله اوایل این هفته اعلام کردند که سرطان او به فاز نهایی وارد شده است. آن‌ها تایید کردند که قهرمان سه دوره جام‌جهانی فوتبال، اکنون به دلیل «اختلال در عملکرد کلیه و قلب» تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد؛ اما از آن زمان هیچ بیانیه دیگری منتشر نشده است.

پزشکان معالج پله سپتامبر ۲۰۲۱ یک تومور را از روده بزرگ او خارج کردند. اکنون اطلاعات بیشتری منتشر نشده که آیا این تومور به سایر اندام‌ها سرایت کرده است (متاستاز) یا خیر. در بیانیه بیمارستان، به عفونت تنفسی اخیر پله که به دلیل کرونا تشدید شد نیز اشاره‌ای نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از روزنامه‌های چاپ سائوپائولو آخر هفته گذشته گزارش داد که شیمی‌درمانی پله بی‌فایده بوده است و پزشکان تصمیم گرفته‌اند که او را تحت مراقبت‌های تسکینی قرار دهند. پس از انتشار این خبر،‌ خانواده پله این گزارش را تکذیب کردند اما اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند.

کلی ناسیمنتو، یکی از دختران پله، روز یکشنبه هم‌زمان با کریسمس، با انتشار عکسی خانوادگی در اینستاگرام خود، از هواداران پله قدردانی کرد. او روز شنبه هم عکسی از خود کنار پدرش روی تخت بیمارستان منتشر کرد و نوشت: «ما اینجاییم و یک شب دیگر را با هم سپری می‌کنیم. با ایمان به مبارزه ادامه می‌دهیم.»

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، معروف به پله، در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ برزیل را به قهرمانی در جام جهانی هدایت کرد. او با ۷۷ گل یکی از بهترین گلزنان تاریخ تیم برزیل بود تا اینکه نیمار در جام جهانی گذشته که در قطر برگزار شد،‌ توانست به رکورد پله برسد. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از پله به عنوان ورزشکار قرن یاد کرد و مجله تایم نام او را در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار داد.

پله از نظر بسیاری از صاحب‌نظران، بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. به او القابی نظیر «سلطان» و «مروارید سیاه» داده‌اند. مجله فرانس فوتبال در سال ۱۹۹۹ در رای‌گیری از برندگان توپ طلا تا آن سال، پله را با ۱۷ رای به عنوان بازیکن برتر فوتبال در قرن بیستم انتخاب کرد. او از طرف کمیته بین‌المللی المپیک هم بهترین ورزشکار قرن ۲۰ شناخته شد.

بیشتر از فوتبال