حزب همجنس‌گراستیز متحد نتانیاهو، فهرستی از «روزنامه‌نگاران همجنس‌گرا» تهیه کرد

رسانه‌های اسرائیل یک سند داخلی را که حزب نوآم سه سال پیش تهیه کرده بود، فاش کردند

انتشار این خبر نگرانی‌ کنشگران حقوق بشر در مورد راست‌گراترین کابینه تاریخ اسرائیل را برانگیخت- Menahem KAHANA / AFP

 یک حزب همجنس‌گراستیز که قرار است در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر بعدی اسرائيل، مشارکت داشته باشد، چند سال پیش فهرستی از روزنامه‌نگاران همجنس‌گرا در این کشور تهیه کرده بود که ظاهرا به علت هدف گرفتن آن‌ها بوده است.

حزب «نوآم» که رهبرش، آوی مائوز، گفته بود به ضدیت خود با همجنس‌گرایان افتخار می‌کند، در سال ۲۰۱۹، فهرستی از چند ده مجری تلویزیون و رادیو، خبرنگار و سایر افراد عرصه تلویزیون، خبر و سرگرمی تهیه کرده بود. این سند داخلی که طی چند روز گذشته به دست رسانه‌های مختلف اسرائیل رسیده است، در ضمن، شامل فهرستی از زنان «چپ افراطی» می‌شد که بر اساس این سند، بخشی از «یک گروه مخفی» در یک واحد ارتش که مسئول برابری جنسیتی است، بودند.
 
انتشار این خبر در روزهای گذشته، باعث افزایش نگرانی‌ کنشگران حقوق بشر در مورد راست‌گراترین کابینه تاریخ اسرائیل شده است. این خبر را اولین بار روز پنجشنبه، وب‌سایت روزنامه «یدیعوت آخرونوت» منتشر کرد و روز جمعه، در نسخه چاپی این روزنامه به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره شد.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حزب «نوآم» در انتخابات اخیر اسرائیل به‌عنوان بخشی از ائتلاف «صهیونیسم مذهبی» شرکت کرد. این ائتلاف با موفقیت چشمگیر موفق شد به ۱۰.۸۳ درصد آرا و در نتیجه ۱۴ کرسی دست پیدا کند. از این ۱۴ کرسی تنها یک کرسی به حزب نوآم تعلق می‌گیرد و آن هم از آن مائوز است، سیاستمدار ۶۶ ساله متولد حیفا که قبلا مدیر وزارتخانه‌هایی همچون کشور و مسکن بود، اما در سال ۲۰۱۹ با بنیانگذاری این حزب قدم به عرصه سیاست گذاشت.

مائوز قرار است در کابینه جدید اسرائیل معاون وزیر در دفتر نخست‌وزیر باشد و ریاست واحدی به نام «هویت ملی یهود» را عهده‌دار شود. این چهره بنیادگرا نظرات افراطی بسیاری دارد و مثلا مخالف خدمت زنان در ارتش اسرائیل است و گفته است که خواهد کوشید تا واحد مسئول برابری زنان در ارتش را تعطیل کند.
 
مائوز به‌عنوان بخشی از سمت جدید خود، مسئول یکی از واحدهای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که کارش تایید پیمانکارهای آموزشی بیرون از وزارتخانه است. این پیمانکارها، نقشی حیاتی در برنامه‌های مدارس اسرائیل دارند و به‌خصوص در مدارس سکولار و در زمینه‌هایی مثل بهداشت جنسی فعالیت می‌کنند.

بیشتر از جهان