پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا هم‌زمان با تهدیدهای خواهر کیم جونگ اون

آمريکا روز سه‌شنبه برای نشان دادن قدرت نظامی خود عليه کره شمالی، بمب‌افکن‌هایی با توان حمل سلاح اتمی و جنگنده‌های پيشرفته رادارگریز خود را به پرواز در آورد

در حال حاضر، کره شمالی در سال جاری، رکورددار شليک موشک بوده است-JORGE SILVA / POOL / AFP

آمريکا روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر)، برای نشان دادن قدرت نظامی خود عليه کره شمالی، بمب‌افکن‌هایی با توان حمل سلاح اتمی و جنگنده‌های پيشرفته رادارگریز خود را به پرواز در آورد. پرواز این هواپیما‌ها هم‌زمان با آن صورت می‌گیرد که خواهر پرنفوذ کيم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شک و ترديد در مورد ارتش کشورش را رد کرد و از آزمايش موشک‌های بالستيک تمام‌برد بين‌قاره‌ای به‌عنوان یک تهدید استفاده کرد.

به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع کره جنوبی گفت استقرار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمريکایی و جت‌های جنگنده رادارگریز اف-۲۲ برای تمرینات مشترک با هواپيماهای جنگی کره جنوبی بخشی از توافق دو طرف برای حفاظت از کره جنوبی با تمام امکانات موجود از جمله توان اتمی است. این وزارتخانه گفت این تمرین‌ها که شامل جت‌های جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۵ کره جنوبی است، در آب‌های جنوب غربی جزیره ججو صورت گرفت. گفته می‌شود جت‌های اف-۲۲ آمریکا برای اولین بار پس از چهار سال در کره جنوبی مستقر شدند و در طول این هفته، برای آموزش با نیروهای کره جنوبی در این کشور خواهند ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تمرینات پس از آن برگزار شد که کره شمالی ادعا کرد ماهواره آزمایشی را برای توسعه اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود به فضا پرتاب کرده است. کره شمالی همچنین یک موتور با سوخت جامد را آزمایش کرد تا بر روی یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای متحرک مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر، کره شمالی در سال جاری، رکورددار شليک موشک بوده است. این واکنش کره شمالی به تمرینات نظامی قبلی آمريکا و کره جنوبی است که پیونگ یانگ به آن‌ به‌عنوان تمرين تهاجم می‌نگرد. نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است کره شمالی به دور جدید آخرین تمرین‌های هوایی آمریکا و کره جنوبی واکنش نشان دهد.

در اوائل روز سه‌شنبه، کیم یو جونگ، خواهر کيم جونگ اون، با استفاده از اصطلاحات تند، ارزیابی‌هایی را که به توسعه ماهواره‌های جاسوسی کره شمالی و موشک‌های دوربرد آن شک می‌کنند، رد کرد. کره شمالی گفت پرتاب موشک در روز يکشنبه، جزئی از آزمايش‌ سيستم‌های اولين ماهواره اطلاعاتی نظامی این کشور بوده است. کره شمالی دو عکس با کیفیت پايين از شهرهای کره جنوبی را همان طور که از فضا مشاهده می‌شود، منتشر کرده است. برخی از کارشناسان غیرنظامی در کره جنوبی و جاهای دیگر، گفتند این عکس‌ها برای یک هدف نظارتی بیش از حد تهاجمی است و پرتاب‌های ماهواره‌ای به احتمال زیاد پوششی برای فناوری موشکی کره شمالی است.

بیشتر از جهان