آنجلینا جولی از نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل استعفا کرد

جولی در طول ۲۰ سال گذشته، بیش از ۶۰ ماموریت میدانی را با با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انجام داده است

آنجلینا جولی روز جمعه ۱۶ دسامبر اعلام کرد که پس از ۲۰ سال همکاری با آژانس پناهندگان سازمان ملل از سمت خود به‌عنوان فرستاده ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل استعفا می‌دهد.

این هنرپیشه ۴۷ ساله هالیوود بیش از ۶۰ ماموریت میدانی را با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انجام داده است تا به وضعیت اسفبار میلیون‌ها نفری که از خانه‌های خود آواره شده‌اند، رسیدگی کند.

جولی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت سازمان ملل منتشر شده است، گفت: «پس از ۲۰ سال کار در سیستم سازمان ملل، احساس می‌کنم زمان آن رسیده است که به گونه‌ای متفاوت کار کنم و مستقیما با پناهندگان و سازمان‌های محلی تعامل داشته باشم، و از راه‌حل‌های آن‌ها برای حل مشکلات حمایت کنم.»

سازمان ملل جولی را یکی از تاثیرگذارترین حامیان حقوق پناهندگان خواند که برای ایجاد یک سیستم بین‌المللی برابرتر، عادلانه‌تر و فراگیرتر به کار خود ادامه خواهد داد.

ستاره مشهور آمریکایی و برنده اسکار در سال ۲۰۰۱، با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همکاری خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲، به‌عنوان فرستاده ویژه این نهاد منصوب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان ملل در ادامه، درباره همکاری با جولی گفت: «او در این نقش حیاتی از صدای قدرتمند خود برای ایجاد آگاهی و حمایت از پناهندگان و درخواست اقدام‌های فوری و راه حل برای افرادی که مجبور به فرارند استفاده کرده است.»

آژانس مستقر در ژنو گفت: «جولی خستگی‌ناپذیر کار کرده است... تا شاهد داستان‌های رنج و همچنین امید و استقامت باشد.»

او اخیرا به همراه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به یمن و بورکینافاسو سفر کرد تا با آوارگانی که در دو مورد از کم بودجه‌ترین و کم‌توجه‌ترین شرایط اضطراری در جهان، در رنج و سختی‌ به‌سر می‌برند، ملاقات کند.

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت: «ما به‌دلیل چندین دهه خدمت، تعهد و تفاوتی که او برای پناهندگان و افرادی که مجبور به فرار شده‌اند، ایجاد کرده است، سپاسگزاریم.»

او گفت: «پس از گذراندن مدت طولانی و موفق با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، من تصمیم او را برای تغییر مشارکت ارج می‌نهم و از آن حمایت می‌کنم. من می‌دانم که موضوع پناهندگی در قلب او باقی خواهد ماند و مطمئنم که او همان علاقه و توجه را به مجموعه گسترده‌تری از کمک‌های بشردوستانه معطوف خواهد کرد.»

جولی هم در توضیحات آخرین عکس حساب کاربری اینستاگرام خود که به کناره‌گیری از کمیساریای سازمان ملل اشاره کرده است، نوشت: «پناهندگان بیشترین افرادی در جهان‌اند که من آن‌ها را تحسین می‌کنم و تا آخر عمر با آن‌ها کار می‌کنم.»

بیشتر از زندگی