مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا: دولت بایدن نگران بازداشت‌ها، محاکمه‌های ساختگی و احکام اعدام علیه معترضان است

معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در نشست خبری تاکید کرد که کاخ سفید در مورد هر آنچه تهران در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مطرح می‌کند، بدبین است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز جمعه دریک نشست خبری اعلام کرد که برای مقابله با نقض حقوق بشر در ایران «اقدام‌های ایالات متحده در سازمان ملل تنها به حذف ایران از کمیسیون مقام زن این سازمان ختم نمی‌شود».

او گفت از آغاز مرگ مهسا امینی، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها و افرادی که در سرکوب زنان ایرانی نقش مستقیم دارند، وضع کرده است و این اقدام‌ها بی‌تردید ادامه خواهند یافت.

پاتل در پاسخ به یک خبرنگار، گفت: «ما شدیدا نگران سرکوب اعتراضاتی هستیم که رهبری آن را زنان، دختران و جوانان ایران بر عهده دارند. می‌ترسیم که مقام‌های ایران به کشتار بیشتر مردم برای خاموش کردن این اعتراضات اقدام کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ودانت پاتل در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که «کاخ سفید تنها تمرکز خود را روی اعتراضات و خصوصا روند سرکوب معترضان قرار داده است».

او گفت که دولت جو بایدن نگران «بازداشت‌های فله‌ای، محاکمه‌های ساختگی، صدور احکام اعدام علیه معترضان» است. معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «به‌وضوح، چشم جهان در حال حاضر به ایران و نقض حقوق بشری است که دولت ایران به مردم خودش تحمیل می‌کند.»

پاتل در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه هسته‌ای اعلام کرد که «واشنگتن به هر آنچه تهران در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مطرح می‌کند، کاملا بدبین است».

معاون ند پرایس بار دیگر همچون دیگر مقام‌های ایالات متحده تاکید کرد: «دولت جو بایدن هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی نداشته باشد.»

این مقام آمریکایی به‌صراحت در این نشست خبری اعلام کرد که «‌در حال حاضر تمرکز کاخ سفید بر مذاکرات برجام نیست» و اینکه «ایالات متحده در‌مورد هر چیزی که تهران درباره این موضوع مطرح می‌کند، به دیده شک و تردید می‌نگرد».