پاسخ شاهزاده هری و مگان به منتقدان پخش مستند زندگی‌شان: حریم خصوصی نمی‌خواهیم

پیش‌بینی‌ می‌شود در قسمت‌های بعدی مستند هری و مگان، جزئیاتی درباره دلایل جدایی این زوج از خانواده سلطنتی فاش شود

پس از جنجال‌ها بر سر پخش مستندی در نتفلکیس که شامل تصاویری از زندگی شخصی شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، بود، دوک و دوشس ساسکس به حمله‌های منتقدان پاسخ دادند.

منتقدان این زوج، آن‌ها را به‌دلیل به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های شخصی در مستند نتفلیکس مورد سوال قرار دادند و گفتند این اقدام با گفته‌های آن‌ها مبنی بر حفظ حریم خصوصی هنگام جدا شدن از خانواده سلطنتی مغایرت دارد.

به گزارش گاردین، سخنگوی هری و مگان در پاسخ به این منتقدان، گفت روایتی مبنی بر اینکه «حفظ حریم خصوصی» یکی از دلایل اصلی عقب‌نشینی این زوج از وظایف سلطنتی و ترک بریتانیا بوده، یک روایت نادرست است.

 سخنگوی مطبوعاتی این زوج در بیانیه خود با اشاره به اینکه «دوک و دوشس هرگز حریم خصوصی را دلیل عقب‌نشینی ذکر نکرده‌اند»، افزود: «چنین روایت تحریف‌شده‌ای قصد داشت این زوج را در دام سکوت بیندازد. این در حالی است که در واقع، بیانیه آن‌ها مبنی بر اعلام تصمیم خود برای دوری از خانواده و وظایف سلطنتی، هیچ اشاره‌ای به حریم خصوصی ندارد و درباره تمایل نداشتن آن‌ها برای ادامه نقش و وظایف عمومی است.»

سخنگوی این زوج پرماجرا همچنین افزود: «آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که داستانشان را با توجه به شرایط مدنظرشان چگونه به اشتراک بگذارند.»

هم‌زمان با پخش مستند زندگی هری و مگان، پیش‌بینی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه جزئیاتی کمتر گفته‌شده درباره دلایل جدایی این زوج از خانواده سلطنتی بریتانیا فاش شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درحالی‌که کاخ باکینگهام در طول سه قسمت اول این مستند تا حد زیادی از در محوریت قرار گرفتن در امان بود، تریلر (پیش‌نمایش) سه قسمت پایانی که پنجشنبه آینده منتشر می‌شود، اشاره‌ای به حمله به این خانواده دارد.

در این کلیپ یک دقیقه‌ای، مگان جلو دوربین می‌گوید: «این زمانی است که یک خانواده و یک تجارت خانوادگی در تضاد مستقیم قرار می‌گیرند.» در همین حال، هری نیز می‌گوید: «هر چیزی که برای ما اتفاق افتاده همیشه برای ما اتفاق می‌افتد...» و در ادامه، مگان تاکید می‌کند: «ناگهان فکری در سرم جرقه خورد: این موضوع پایان ندارد.»

درحالی که شاهزاده هری خانواده‌اش را به تعصب نژادی ناخودآگاه و ناتوانی در محافظت از مگان در برابر گزارش‌های نژادپرستانه متهم کرده است، این زوج تاکنون در اغلب مصاحبه‌ها با تمرکز بر روزهای اولیه رابطه‌شان، در عین حال، خشم خود را متوجه رسانه‌ها کرده‌اند.

با این همه، در سه قسمت بعدی مستند زندگی هری و مگان، انتظار می‌رود که خروج دراماتیک از دربار سلطنتی و پیامدهای آن برای این زوج و فرزندانشان محور اصلی برنامه باشد و به نظر می‌رسد کاخ باکینگهام برای افشاگری‌های مخرب‌ آماده شده است، همان‌طور که یکی از مقام‌های سلطنتی در گفت‌وگو با تایمز تاکید کرد: «هفته آینده زهرآلود خواهد بود.»

اپیزود اول مستند زندگی هری و مگان را ۲.۴ میلیون بیننده در بریتانیا تماشا کردند. بسیاری از رسانه‌های بریتانیا درمورد این مستند واکنشی انتقادی داشته‌اند، به‌طوری‌که برخی از روزنامه‌های دست راستی خواستار حذف عناوین این زوج شده‌اند. گفته می‌شود که باب سیلی، نماینده محافظه‌کار، قصد دارد قوانینی را ارائه کند تا این امکان فراهم شود.

خبرنگاران بی‌بی‌سی از جمله کسانی‌اند که برخی از ادعاهای این زوج را زیر سوال برده‌اند. نیکلاس ویچل، خبرنگار سلطنتی بی‌بی‌سی، ادعای مگان را که گفته بود «مهم نیست که من چه کار کردم، آن‌ها همچنان راهی برای نابودی من پیدا می‌کردند»، پوچ توصیف کرد.

او افزود: «نكته اول این است که «آن‌ها»یی که مگان به آن اشاره می‌كند، چه افرادی‌اند؟ من فکر می کنم منظور او کاخ سلطنتی است و در عین حال به مطبوعات نیز اشاره دارد. اما این ایده که کسی قصد داشت او را نابود کند، پوچ است و نمی‌توانم آن را درست و معقول بدانم.»

بیشتر از جهان