گربه چکمه‌پوش در جشنواره فیلم دریای سرخ

آنتونیو باندراس: «وقتی به ایالات متحده رسیدم به من گفتند اگر قرار است در آمریکا بمانی، خودت را برای نقش آدم‌های بد و شرور آماده کن. سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و عرب‌ها آدم‌بدها هستند»

در روز هشتم از جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ در جده، سینما وکس میزبان آنتونیو باندراس، ستاره اسپانیایی هالیوود، بود.

باندراس که با آخرین فیلم خود، «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» در جشنواره فیلم دریای سرخ حضور داشت، در جلسه پرسش و پاسخی که با رایا ابیرچت، مجری لبنانی تلویزیون و چهره‌ای تاثیرگذار، داشت به تماشاگران جشنواره گفت که احتمالا با پنجمین فیلم شرک به پرده‌ سینما باز خواهد گشت.

به گزارش نشریه ددلاین، باندراس درباره ورود خود به هالیوود در اوایل دهه ۹۰ و چالش‌هایی که با زبان انگلیسی و لهجه‌اش داشت، صحبت کرد و گفت به‌دلیل بازی در فیلم‌هایی مثل گربه چکمه‌پوش به کارگردانی کریس میلر و نقاب زورو ساخته مارتین کمپبل احساس غرور می‌کند، فیلم‌هایی که درک منفی را که در مورد مردم اسپانیایی در آمریکا وجود داشت، به چالش می‌کشد.

ددلاین به نقل از باندراس نوشت: «وقتی به ایالات متحده رسیدم، بسیاری از بازیگرانی که با آن‌ها کار کردم به من گفتند اگر قرار است در آمریکا بمانی، خودت را برای نقش آدم‌های بد و شرور آماده کن. سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و عرب‌ها آدم‌بدها هستند.»

او در ادامه افزود: «به همین دلیل، مهم بود که من یک ماسک، یک شمشیر و یک شنل داشته باشم، و مرد چشم آبی بلوندی که انگلیسی فصیحی صحبت می‌کرد آدم بد فیلم باشد. از طرفی وقتی بچه‌ها صدای من را روی گربه چکمه‌پوش می‌شنوند، می‌توانند این را با ذهن خود تطبیق بدهند که آدم‌خوب‌ها هم می‌توانند لهجه داشته باشند، در حالی که آدم بد فیلم انگلیسی خوبی صحبت می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باندراس همچنین در مورد علاقه‌اش به فوتبال گفت و به کشور مراکش برای بازی در مقابل اسپانیا و حذف این تیم از جام جهانی تبریک گفت.

باندارس هنرپیشه و خواننده اسپاینایی است که در جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره فیلم کن، جوایز فیلم‌های اروپایی و جوایز گویا، جایزه بهترین هنرپیشه مرد را از آن خود کرده است.

دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ، از روز یکم دسامبر در جده عربستان آغاز شده است و تا دهم این ماه ادامه خواهد داشت. این دوره از جشنواره میزبان فیلمسازان مطرحی چون گای ریچی، اسپایک لی و الیور استون، و ستاره‌هایی چون شارون استون، شاهرخ خان و جسیکا آلبا بوده است.

بیشتر از فیلم