ماجراجویی جدید تراکتور با سرمربی اسپانیایی

ایده‌های پاکو خمز در تیم تبریزی جواب می‌دهد؟

«به خاطر حضورم در تراکتور خیلی خوشحالم.»- tractorclub1970/Instagram

تغییر سرمربی در تراکتور اتفاق تازه‌ای نیست و تیم تبریزی در میانه فصل لیگ بیست و دوم هم نفر اول نیمکتش را تغییر داد. اما این بار برکناری در کار نبود و قربان بردیف در جریان اردوی ترکیه تراکتور خبر داد که با دریافت پیشنهاد از تیم سوچی ترجیح می‌دهد که به فوتبال روسیه بازگردد. در روزهای گذشته شایعات زیادی درباره سرمربی جدید تراکتور مطرح شد تا اینکه خبر رسید باشگاه تبریزی با پاکو خمز، مربی اسپانیایی، به توافق رسیده است.

حضور یک مربی اسپانیایی که سابقه مربیگری در لالیگا را دارد، اتفاق ویژه‌ای در فوتبال ایران است و رسانه‌ها و هواداران در ادامه فصل بازی‌های تراکتور را با کنجکاوی بیشتری دنبال می‌کنند. بردیف در تراکتور عملکرد نسبتا خوبی داشت و این تیم در پایان هفته یازدهم در رده هفتم ایستاده است. در شروع فصل مدتی طول کشید تا تراکتور با ایده‌های مربی ترکمن هماهنگ شود، ولی به تدریج خودش را در جدول بالا کشید و حتی در ورزشگاه آزادی توانست پرسپولیس را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خمز در اولین اظهارنظرش پس از ورود به ایران، گفت: «به خاطر حضورم در تراکتور خیلی خوشحالم. تراکتور ماجراجویی تازه‌ای برای من است و ذوق‌زده‌ام. من از کشوری آمده‌ام که سبک فوتبال در آنجا بسیار متفاوت است. اطلاعاتی در خصوص تیم، امکانات باشگاه و شما بازیکنان دارم و قطعا همگی با تمام توان برای موفقیت تراکتور تلاش خواهیم کرد.»

او خطاب به بازیکنان اضافه کرد: «می‌دانم شما بازیکنان با استعدادی هستید و می‌خواهیم علاوه بر ارتقای تیم از نظر فنی، فوتبالی به نمایش بگذاریم که سطح کیفی تک تک بازیکنان ارتقا یابد و به موفقیتی دست می‌یابیم که تاکنون به آن نرسیده‌ایم.»

اشاره خمز به تفاوت سبک به معنی این است که بازیکنان تراکتور برای تطبیق با ایده‌های این مربی نیاز به زمان دارند و باید دید این جابه‌جایی در میانه فصل چقدر می‌تواند به ارتقای نتایج تراکتور کمک کند. تیم تبریزی تا پایان نیم‌فصل به ترتیب باید با پیکان، مس کرمان، نساجی و استقلال بازی کند.

خمز ۵۲ ساله در دوران بازی به‌عنوان مدافع میانی پیراهن تیم‌هایی مثل رائو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیا و رئال زاراگوزا را به تن داشته است و ۲۱ بازی ملی هم دارد. او در یورو ۲۰۰۰هم عضو تیم ملی اسپانیا بود.

مربیگری رائو وایکانو و زاراگوزا، مهم‌ترین فصول کارنامه حرفه‌ای خمز را تشکیل می‌دهند. او همچنین مدتی سرمربی «کروز آزول» در مکزیک بود. آخرین تجربه مربیگری خمز، هدایت تیم ایبیزا در دسته دوم اسپانیا بود که این تیم را از حذف نجات داد.

بیشتر از فوتبال