هشدار به پارلمان بریتانیا درباره حمله سایبری عوامل جمهوری اسلامی

از اعضای پارلمان خواسته شده است امنیت گوشی‌های تلفن همراه خود را افزایش دهند

JESSICA TAYLOR / UK PARLIAMENT / AFP

سی‌ان‌ان به نقل از متن نامه‌ای که می‌گوید تاریخ آن به ۲۱ نوامبر بازمی‌گردد، از هشدار به قانونگذاران پارلمان بریتانیا درباره احتمال حمله سایبری عوامل جمهوری اسلامی و آزار و اذیت آنها خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، این هشدار ماه گذشته صادر شده است و از اعضای پارلمان خواسته شده است امنیت گوشی‌های تلفن همراه خود را افزایش دهند.

این نامه می‌گوید باتوجه به اظهارات خصمانه مقامات جمهوری اسلامی علیه بریتانیا، باید مراقب بود و عوامل جمهوری اسلامی از ظرفیت سایبری بالایی برخوردارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، شیوه‌نامه‌ای برای جلوگیری از تهدید سایبری هم در اختیار نمایندگان قرار گرفته و از آنها خواسته شده است در صورتی که موضوع حساسی مورد بحث است، گوشی تلفن همراه خود را به خارج از سالن منتقل کنند و همواره از رمز عبور دو مرحله‌ای استفاده کنند.

سی‌ان‌ان در ادامه به اظهارات رئیس ام‌آی‌۵ اشاره می‌کند که مدت کوتاهی پس از این هشدار گفته بود که عوامل جمهوری اسلامی دست‌کم در ۱۰ مورد تلاش کرده‌اند به شهروندان بریتانیایی آسیب بزنند یا دیگر افراد را در خاک بریتانیا بربایند.

برخی اعضای پارلمان بریتانیا هم به سی‌ان‌ان گفتند که ایمیل‌های اسپم درباره ایران دریافت می‌کنند.

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که سه ماه پیش با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، روابط تهران و لندن را هم تحت تاثیر قرار داده است.

دو طرف بارها سفرای یکدیگر را در اعتراض به موضع طرف مقابل فراخوانده‌اند.

گزارش‌های متعددی هم از تلاش جمهوری اسلامی برای تهدید روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی‌زبان در خاک بریتانیا منتشر شده است.

مقامات جمهوری اسلامی هم در مواردی به این تهدید‌ها به‌طور مستقیم اشاره کرده‌اند.

بیشتر از جهان