مقام‌های اسپانيا: بسته مشکوکی در سفارت آمريکا در مادريد کشف شده است

اسپانیا از زمان آغاز حمله روسیه، کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است

دادگاه ملی اسپانيا در حال تحقيق در باره اين حادثه به عنوان يک اقدام تروريستی است ـ REUTERS/Juan Medina

مقام‌های اسپانيا می‌گويند، روز پنجشنبه اول دسامبر (۱۰ آذر)‌، پاکت مشکوکی در سفارت آمريکا در مادريد کشف شده است که تحت کنترل پليس قرار دارد. پليس همچنین از ارسال چندین بسته انفجاری در پايتخت اسپانيا، ازجمله بمبی که در سفارت اوکراين شعله‌ور شد، خبر داد. به گزارش آسوشیتدپرس، پليس اسپانیا گفت در طول دو روز گذشته، چندین بمب پستی دیگر به وزارت دفاع اسپانيا، يک مرکز ماهواره‌ای اتحاديه اروپا در این کشور و يک کارخانه تسليحاتی که نارنجک به اوکراين صادر می‌کرد، فرستاده شده است.

وزارت کشور اسپانيا مي‌گويد پليس پاکتی را که در سفارت آمريکا کشف شده بود، منفجر کرد و هیچ جراحتی به کسی وارد نشد. مقام‌ها همچنين گفتند يک بمب پستی مشابه در ۲۴ نوامبر از طریق نامه به پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانيا، فرستاده شده بود، اما به وسیله کارشناسان خنثی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنج بسته حاوی بمب در اسپانیا طی چند روز اخیر ارسال شده‌اند. سفارت روسیه در مادرید روز پنجشنبه ارسال بمب‌های پستی را محکوم و در توییتی اعلام کرد: «هر گونه تهدید یا حمله تروریستی، به‌ویژه آن‌هایی که ماموریت‌های دیپلماتیک را هدف قرار می‌دهند، کاملا محکوم‌اند.»

بسته‌ای که به سفارت اوکراین و به سفیر این کشور در اسپانیا ارسال شده، یک کارمند را مجروح کرده است. نامه هنگامی که در دستان این کارمند بود، آتش گرفت. دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، به سرعت دستور داد که امنیت در تمام سفارتخانه‌‌های اوکراین در خارج از کشور افزایش پیدا کند و از همتای اسپانیایی‌اش درخواست کرد که تحقیقات فوری در این مورد شروع شود.

دادگاه ملی اسپانيا در حال تحقيق درباره اين حادثه به‌عنوان يک اقدام تروريستی است و سطح امنيت سفارت اوکراين را افزایش داده است. پليس گفت همه این چهار بمب‌ پستی به‌جز يکی، خنثی شده‌اند. رافائل پرز، وزير امنيت اسپانیا، گفت پليس برای کمک به بازرسان، از يک بمب پستی دست‌نخورده و بسته‌ای که به پايگاه هوایی «تورخو اردوز» در شرق پایتخت فرستاده شده بود، استفاده می‌کند. او گفت ارزيابی اوليه اين است که هر پنج بسته به احتمال زياد از داخل اسپانيا فرستاده شده‌اند.

پرز گفت در پی کشف بمب پستی که به نخست‌وزیر فرستاده شد، امنیت در ساختمان‌های عمومی افزایش یافته است. اقدام‌های امنيتی اضافی سفارتخانه‌ها نیز که از زمان آغاز حمله روسيه به اوکراين در ماه فوريه بیشتر شد، تمديد شده است. وزیر امنیت اسپانیا می‌گوید گیرنده بمب پستی ارسال شده به وزارت دفاع، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع این کشور بوده است. اسپانیا از زمان آغاز حمله روسیه، کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است. ارسال بمب‌های پستی کوچک در بسیاری از کشورها معمول است.

بیشتر از جهان