«ماموران قطری دستور دارند تمامی پرچم‌های غیرجمهوری اسلامی را توقیف کنند»

وال‌استریت‌ژورنال: شمار کودکان کشته شده در اعتراض‌ها به ۶۰ تن رسید

همزمان با تداوم اعتراض‌های سراسری در ایران، پوشش روزانه رسانه‌های بین‌المللی از مهم‌ترین اخبار و تحولات سیاسی ایران ادامه دارد.

برخورد حامیان حکومت ایران و نیروهای امنیتی-انتظامی قطر با شماری از تماشاگران در بازی ایران و ولز، تداوم سرکوب خونین معترضان در شهرهای ایران، صدور قطعنامه شورای حقوق بشر برای تشکیل یک نهاد حقیقت‌یاب درباره سرکوب‌ها، بازداشت وریا غفوری، کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال تهران و حضور خیابانی و خوش‌حالی نیروهای سرکوب‌ حکومت ایران پس از پیروزی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در برابر ولز، از مهم‌‌ترین اخبار و گزارش‌هایی است که در رسانه‌های بین‌المللی روز جمعه بازتاب داشته است.

برخورد حامیان حکومت با معترضان در بازی دوم

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از قطر نوشت تنش میان حامیان حکومت و معترضان در دومین بازی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های جام جهانی تشدید شد.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، روز جمعه حامیان حکومت ایران با برخی از تماشاگران معترض برخورد کردند، پرچم‌ها و نشان‌های اعتراضی را گرفتند و آن‌ها را مورد اذیت‌وآزار قرار داند.

به‌‌گزارش این خبرگزاری، نیروهای انتظامی-امنیتی قطر نیز برخی از پرچم‌ها، تی‌شرت‌ها و نمادهای اعتراضی را از دست تماشاگران مخالف جمهوری اسلامی گرفتند.

 

روزنامه واشنگتن‌پست نیز در گزارش شامگاه جمعه خود، ضمن اشاره به این گزارش‌ها نوشت بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف بازی اول، سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران را هم‌خوانی کردند و همزمان برخی از تماشاگران به‌هنگام پخش سرود «هو» کردند.

به‌نوشته این روزنامه، نیروهای انتظامی-امنیتی قطر و حامیان جمهوری اسلامی، پرچم‌هایی که شعار «زن-زندگی-آزادی» بر آن نقش بسته بود را از دست تماشاگران فوتبال گرفتند.

روزنامه واشنگتن‌پست به‌نقل از یکی از ماموران انتظامی قطر در ورزشگاه نوشت: به آن‌ها دستور داده‌اند تمامی پرچم‌ها و نمادهای اعتراضی، به‌غیر از پرچم جمهوری اسلامی باید توقیف شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دست‌کم ۶۰ کودک در جریان اعتراض‌ها کشته شده‌اند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در آخرین گزارش خود درباره اعتراض‌ها و تحولات سیاسی در ایران، به‌نقل از منابع خود نوشت: از ابتدای شروع خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی دست‌کم ۴۴۰ تن از جمله ۶۰ کودک توسط عوامل سرکوب در ایران کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش روز جمعه وال‌استریت‌ژوزنال، تنها در ۱۰ روز گذشته، دست‌کم ۴۲ تن تنها در مناطق کردنشین ایران کشته‌اند.

تداوم سرکوب و اعتراض

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس در گزارشی نوشت به‌رغم سرکوب گسترده عوامل حکومت، اعتراض‌ها در ایران همچنان ادامه دارد.

آکسیوس در گزارش روز جمعه خود به‌نقل از صحبت‌های فولکر تورک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، نوشت: نیروهای سرکوب‌گر حکومت ایران همچنان از خشونت، به‌طور «غیرضروری» و «نامتناسب» برای برخورد با معترضان استفاده می‌کنند.

آکسیوس در ادامه گزارش روز جمعه خود، به دو ویژگی اعتراض‌های ضدحکومتی کنونی در ایران اشاره کرد و نوشت: «حضور زنان و جوانان» و «گستردگی و پراکندگی اعتراض‌‌ها»، حتی در شهرهای کوچک ایران، همچنان برجسته است.