ریچارلیسون، مایه سربلندی تیته

مهاجم تاتنهام زننده هر دو گل برزیل به صربستان بود

گل دوم می‌تواند بهترین گل جام جهانی ۲۰۲۲ شود-FRANÇOIS-XAVIER MARIT / AFP

تنوع انتخاب‌های تیته در خط حمله برای هر مربی در جهان می‌تواند رشک‌برانگیز باشد و از طرف دیگر کار سرمربی برزیل برای چیدن مهاجمان تیمش را بسیار دشوار کرده است. او برای پست مهاجم نوک ریچارلیسون را به گابریل ژسوس، مهاجم آرسنال، و رودریگو، مهاجم رئال مادرید، ترجیح داد و حتی فیرمینو، مهاجم تاتنهام، را به قطر نبرد.

بازی برزیل – صربستان نشان داد که تیته در انتخابش اشتباه نکرده است. وقتی بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و اضطراب برزیل دقیقه‌به‌دقیقه بیشتر می‌شد، مهاجم تاتنهام به داد تیمش رسید و در دقیقه ۶۲ گره بازی را باز کرد. گل دوم ریچارلیسون در دقیقه ۷۳ با یک قیچی برگردان فوق‌العاده بود که می‌تواند بهترین گل جام جهانی ۲۰۲۲ شناخته شود.

آلن شیرر، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس و کارشناس بی‌بی‌سی، گفت: «او بازیکن آماده برزیل است. او هنوز در لیگ برتر برای تاتنهام گل نزده است، ولی مشکلی برای گل زدن با پیراهن طلایی ندارد. جایگیری او در نزدیکی محوطه شش‌قدم، جایی که معمولا دروازه‌بان توپ را قطع می‌کند، فوق‌العاده است. گل دوم هم او باورنکردنی بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلزن برزیل بعد از این نمایش درخشان گفت: «بازی در جام جهانی رویای کودکی من بود که برآورده شد. می‌دانستیم که شکست دادن صربستان کار سختی است. من در انگلیس به بازی در برابر تیم‌هایی که فشرده دفاع می‌کنند، عادت دارم. مصمم بود از فرصت‌هایم استفاده کنم و موفق شدم.»

فرصت‌هایی که در نیمه دوم خلق شد به هواداران برزیل کمک می‌کند نیمه اول کم‌حادثه بازی را فراموش کنند و حالا منتظر دومین برد تیمشان مقابل سوئیس و قطعی شدن صعود به مرحله حذفی‌اند، ولی در آن بازی احتمالا نمی‌توانند روی نیمار، فوق‌ستاره تیمشان حساب کنند.

مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در دقیقه ۷۹ به‌دلیل مصدومیت مجبور به خروج از زمین شد و لحظاتی بعد، کارگردان بازی چهره ناراحت و گریان او را روی نیمکت به تصویر کشید. هنگام رفتن به رختکن مچ پای نیمار کاملا متورم شده بود و نشان می‌داد که مصدومیتش جدی است.

بازیکنان صربستان در این بازی ۹ بار روی نیمار خطا کردند که در این تورنمنت یک رکورد محسوب می‌شود. پزشک برزیل بعد از بازی گفت: «پای او در جریان بازی درد می‌کرد، ولی به‌رغم مصدومیت تصمیم گرفت در زمین بماند و به تیمش کمک کند.» معاینات عصر جمعه نشان داد که نیمار دو بازی بعدی مقابل سوئیس و کامرون را از دست داده است، ولی در مرحله یک‌هشتم نهایی احتمالا می‌تواند به ترکیب برزیل بازگردد.

بیشتر از فوتبال