حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به کردستان عراق

گروه حقوق بشری هه‌نگاو: وضعیت در شهرهای جوانرود و مهاباد، شباهت زیادی به حکومت نظامی دارد

به گزارش رسانه‌های جمهوری اسلامی، نیرو‌ی زمینی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه بار دیگر اقلیم کردستان عراق را با موشک و پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار داد. سپاه مدعی است که در حمله روز سه شنبه اول آذر مواضع «حزب آزاد کردستان» در حومه شهر «پردی» که در مسیر بین اربیل و کرکوک واقع است، را با موشک‌ و پهپادهای انتحاری را مورد هدف قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاه پاسداران دور جدید حملات به اقلیم کردستان عراق و مواضع احزاب کرد را از ۲۳ آبان‌ماه شروع کرد. تهران مدعی است احزاب کرد، دست به «اقدامات ضدامنیتی» در چند شهر مرزی ایران زده‌اند.

حملات سپاه پاسداران به مواضع احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق در شرایطی تکرار می‌شود که گزارش‌ها و ویدیوهای منتشرشده از شهرهای استان کردستان گویای تیراندازی گسترده نیروهای حکومتی با سلاح جنگی به سمت مردم معترض است.

گروه حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه خبر داد که هلیکوپترهای نظامی از نخستین ساعات روز سه‌شنبه در ارتفاع پایین در حال گشت‌زنی در آسمان برخی از شهرهای استان کردستان و کرمانشاه‌اند. این وب‌سایت می‌نویسد که وضعیت در شهرهای جوانرود و مهاباد، شباهت زیادی به حکومت نظامی دارد.

شهرهای کردنشین ایران در دو هفته‌اخیر شدیدترین سرکوب‌ها را تجربه کرده‌اند. جمهوری اسلامی تلاش دارد تا با وصل کردن اعتراضات مردم در مناطق کردنشین به احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق و با ترساندن مردم دیگر نقاط ایران از آنچه «تجزیه‌طلبی‌» می‌نامد، حمایت عمومی از مردم در این مناطق و مقاومت کردستان را تضعیف کند، تلاشی که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.