وزیر دفاع آمریکا: جنگ پوتین می‌تواند به استبداد سیاسی و رقابت هسته‌ای در سایر کشورها بینجامد

وزیر دفاع آمریکا: اعضای «ناتو» از وجب‌به‌وجب خاک این ائتلاف نظامی دفاع می‌کنند

 به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، متحدان مستبد پوتین دارند وضعیت را تماشا و نتیجه‌گیری می‌کنند - Mandel NGAN / AFP 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هشدار داد قطع کمک‌ها به اوکراین می‌تواند دامنه بحران کنونی را گسترش دهد و به استبداد سیاسی، آشوب و رقابت هسته‌ای بینجامد.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، در حال حاضر، ابعاد تهاجم نظامی روسیه از مرزهای اروپا فراتر رفته است و جنگ پوتین در اوکراین، چالش‌های کنونی در آسیا، به‌طور مشخص در قبال چین، را تشدید کرده است.

بر اساس سند جدید راهبرد دفاعی آمریکا که ماه پیش منتشر شد، با وجود تداوم تهاجم نظامی روسیه در اوکراین، چین همچنان به‌عنوان «بزرگ‌ترین چالش امنیتی ایالات متحده» معرفی شده است.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، «همکاران مستبد پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، در حال تماشای وضعیت فعلی‌اند. آن‌ها می‌توانند به این نتیجه برسند که دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای به آن‌ها مجوز خودکامی و تجاوز می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه)، در گزارشی نوشت بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین‌المللی صحبت‌های روز شنبه وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی هالیفاکس در کانادا را یکی از قاطع‌ترین مواضع او در قبال بحران اوکراین، از ابتدای شروع تهاجم نظامی روسیه به این کشور، ارزیابی کردند.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، مردم جهان نمی‌خواهند به عقب برگردند، تا شاهد دوران تلخ تازه‌ای از آشوب و جنگ هرج‌ومرج باشند.

آستین در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه‌اش، در نشست امنیتی هالیفاکس، پیمان نظامی «ناتو» را یک ائتلاف دفاعی توصیف کرد که در پی رویارویی با روسیه نیست، اما در کنار اوکراین که برای دفاع از خود می‌جنگند، ایستاده است.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، اعضای «ناتو» از وجب‌به‌وجب خاک این اتحاد نظامی دفاع خواهند کرد و به‌ تقویت دفاع جمعی و بازدارندگی این ائتلاف ادامه خواهند داد.

بیشتر از جهان