ایرانیان در سراسر جهان به خیابان آمدند؛ برای آبان، برای ایران

در هفته‌های گذشته صدها هزار ایرانی دادخواستی را امضا کردند و از هفت کشور صنعتی جهان خواستند که ضمن قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی، پیگیر نقض فاحش حقوق بشر، وضعیت وخیم زندانیان و سرکوب معترضان باشند

ایرانیان از صبح روز شنبه ۲۸ آبان در شهرهای مختلف جهان در سومین سالگرد آبان خونین و نیز در همبستگی با خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، نه به اعدام و آزادی زندانیان سیاسی دست به راهپیمایی زدند.

راهپیمایی‌ها چون هفته‌های گذشته ابتدا از ژاپن، نیوزیلند و استرالیا شروع شد و ایرانیان ساکن شهرهای اوکلند، ولینگتون، ملبورن، پرت و برزین در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر تجمع کردند.

تجمع اعتراضی ایرانیان سپس به شهر استانبول رسید. صدها ایرانی در این شهر تجمع کردند و ضمن یادبود کشته‌شدگان آبان شعارهایی در همراهی با انقلاب ایران و علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی سر دادند.

پس از آن، ایرانیان در شهرهای وین، بروکسل و استکهلم، پاریس و لندن دست به تجمعات گسترده اعتراضی علیه جمهوری اسلامی زدند.

تا ساعاتی دیگر، این اعتراضات در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد.

در روزهای گذشته انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی و تعدادی از خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۹۸ برای یادبود سومین سالگرد آبان خونین و همراهی با قیام ملی ایران، فراخوان دادند و از ایرانیان در شهرهای مختلف جهان خواستند که روز شنبه، ۲۸ آبان، تجمع اعتراضی و راهپیمایی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌بینی می‌شود که ایرانیان در بیش ۱۰۰ شهر دنیا گرد هم بیایند و یاد بیش از ۱۵۰۰ کشته آبان ۹۸ را زنده و همراهی خود را با خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی اعلام کنند.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پی‌اس۷۵۲، روز جمعه در توییتی برای تجمع هماهنگ در سومین سالگرد آبان خونین و بلند کردن صدای انقلاب مردم ایران در دنیا نوشت: «برای جان‌باختگان آبان، برای کیان عزیز، برای ایذه و بوکان و زاهدان و سنندج و ده‌ها شهر دیگر، برای جلوگیری از اعدام جوانان، برای گفتن از شجاعت، برای رسوا کردن آدمکش ...»

حامد اسماعیلون و انجمن خانواده‌های پرواز در روز اول اکتبر موفق به سازمان‌دهی و هماهنگی تجمع‌های اعتراضی در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا با شعار «راهپیمایی آزادی برای ایران» شدند، در روز ۲۲ اکتبر بزرگ‌ترین راهپیمایی ایرانیان در خارج از کشور با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر در برلین را برگزار کردند و روز ۳۰ اکتبر، در بیش از ۸۰ شهر دنیا، زنجیره انسانی در حمایت از مردم و انقلاب ایران، برپا کردند.

 شعار محوری فراخوان‌های انجمن‌ خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی «وقتش رسیده» است و اخراج سفیران جمهوری اسلامی از کشورهای غربی و به رسمیت شناختن انقلاب مردم ایران، قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی و قرار دادن سپاه در فهرست تحریم‌های کانادا و اتحادیه از خواسته‌های مهم این انجمن ایرانیان معترض خارج از کشور است.

در هفته‌های گذشته صدها هزار ایرانی دادخواستی را امضا کردند و از هفت کشور صنعتی جهان خواستند که ضمن قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی، پیگیر نقض فاحش حقوق بشر، وضعیت وخیم زندانیان و سرکوب جمهوری اسلامی در ایران باشند.