سکوت معنادار مسئولان درباره علت صدای مهیب و لرزش جزیره کیش

روز شنبه ساعت ۱۶ اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای مهیب و لرزش زمین در کیش منتشر شد

محبوبه کرمی بخشدار کیش نیز اخبار مربوط به لرزش زمین و صدای مهیب را تایید کرد - qotbnama

روز شنبه، ساعت ۱۶ به وقت محلی، خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شنیده شدن صدای مهیب یک انفجار و همچنین لرزش زمین منتشر شد. ابتدا برخی اعلام کردند که این لرزش زمین همانند زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ تا ۵ ریشتر بوده است.

با این حال در سایت زلزله نگاری ایران هیچ اشاره‌ای به وقوع زلزله در جزیره کیش نشده است. رییس ستاد مدیریت بحران کیش نیز اعلام کرد که لرزش زمین در کیش در سایت زلزله‌نگاری کشور ثبت نشده است و ستاد میریت بحران آن را ناشی از زلزله نمی‌داند.

رسانه‌های داخل ایران نیز از وقوع لرزش و شنیده شدن صدایی مهیب در کیش خبر دادند.

لرزش زمین از سوی مسئولان محلی تایید شد، اما آن‌ها شنیده شدن صدای مهیب را تکذیب کردند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این حادثه را همراه با «صدای مهیب با ارتعاشات شدید» عنوان کردند. در فضای مجازی به سرعت این خبر دست به دست شد که صدای بلندی از سمت پارک آبی اوشن شنیده شده است. سعید پورزادی عصر روز شنبه بعد از انتشار این اخبار گفته بود که اینکه در فضای مجازی منتشر شده است که صدایی از جنوب جزیره سمت پارک آبی اوشن شنیده شده است مورد تایید نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز شنبه در این زمینه گفت: «زمین لرزه‌ای طی عصر امروز منطقه کیش ثبت نشده و لرزه نگارهای موجود در استان نیز علائمی ثبت نکرده‌اند. با این حال در ارتباط با مدیریت بحران جزیره کیش به منظور بررسی دقیق موضوع هستیم تا در مورد آن اطلاع رسانی کنیم.»

محبوبه کرمی بخشدار کیش نیز اخبار مربوط به لرزش زمین و صدای مهیب را تایید کرد و گفت: «در ارتباط با این صدا و لرزه منتظر اعلام نظر مدیریت بحران کیش هستیم و نتیجه بررسی‌ها هنوز تا ساعت ۲۱ امشب مشخص نشده است.»

مسئولان محلی با وجود اینکه اعلام کرده بودند علت لرزش زمین و این صدای مهیب را که در جزیره کیش احساس شده است، به زودی اعلام خواهند کرد.  با این همه، با وجود گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت کماکان خبری ازدر این‌باره منتشر نشده است.

این بی خبری واکنش خبرگزاری حکومتی فارس را نیز در پی داشت. خبرگزاری فارس با انتشار این خبر به منتشر نکردن جزئیات این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «اطلاع رسانی دقیق و سریع از ماهیت رخدادها اهمیت زیادی در جلوگیری از وقوع شایعات دارد و ضروری است تا مسؤولان امر در مواجهه با شایعات مهم، با احساس مسئولیت دقیق نسبت به اطلاع رسانی مناسب به افکار عمومی اقدام کنند.»