وال‌استریت ژورنال: حمله به کاروان «حامل سوخت» ایران کار اسرائیل بود

منابع مطلع خبر دادند که چند خودروی این کاروان حامل سلاح است

تصویری از رودخانه شهر القائم که مرز عراق و سوریه و محل حمله هوایی بامداد چهارشنبه بود- AHMAD AL-RUBAYE / AFP

در پی حمله هوایی بامداد چهارشنبه به یک کاروان حامل سوخت در مرز عراق و سوریه، که گفته می‌شود ۱۰ تبعه ایرانی نیز در آن کشته شدند، روزنامه وال‌استریت ژورنال  جزئیاتی جدید منتشر کرد.

این روزنامه آمریکایی از قول برخی منابع مطلع نوشت، حمله هوایی را اسرائیلی‌ها انجام دادند چون به‌گمان آنها خودروهای این کاروان حامل تسلیحات ساخت جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. در بخشی از گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است: «به‌گفته مقامات عراقی این کاروان نفتکش حامل یک محموله قانونی سوخت بود که ایران به لبنان فرستاده بود. [اما] افراد مطلع از این حمله گفتند که علاوه بر نفت دست‌کم چند خودروی این کاروان مهمات و موشک‌ نیز حمل می‌کردند.»

وال‌استریت‌ژورنال در عین‌حال از قول برخی منابع محلی نوشت کاروانی که مورد حمله هوایی قرار گرفت در مسیری حرکت می‌کرد که عموما شبه‌نظامی‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آن استفاده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از شبه‌نظامیان فعال در منطقه نوشت ۱۵ کامیون که از عراق به سوریه در حال حرکت بودند در نزدیکی مرز قائم هدف قرار گرفتند. با این‌حال نه تنها آسوشتیدپرس، بلکه هیچ‌یک از خبرگزاری‌ها، اشاره‌ای نکردند که مسئولیت حمله هوایی موردنظر بر عهده کدام گروه یا ارتش کدام کشور است.

حمله هوایی روز چهارشنبه یک روز پس از آن انجام شد که یک شهروند ۴۵ ساله آمریکایی با نام استیون ادوارد ترول در مرکز بغداد با شلیک گلوله به‌قتل رسید.

تصمیم جمهوری اسلامی ایران به‌منظور ارسال سوخت به لبنان در اواخر شهریور سال جاری خبرساز شد. در آن زمان حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، گفت، حکومت ایران سوخت رایگان در اختیار لبنان قرار داده است. او بارها تکرار کرده است که حزب‌الله همه‌ نیازهای خود را از طریق ایران تامین می‌کند.

بیشتر از جهان