مضرات تغییر ساعت در سال ثابت شده است

دکتر جنیفر مارتین می‌گوید انگار که دوبار در سال کمی پرواززدگی داشته باشید

ساعت تابستانی روز یکشنبه، ۶ نوامبر، به پایان رسید و به این ترتیب ساعت‌‌ها یک ساعت به عقب برگشت - Canva

این هفته هم‌زمان که ساعت‌هایتان را برای تغییر زمان تابستانی [عقب کشیدن ساعت‌ها در زمستان که در برخی کشورها یکشنبه گذشته انجام شد] آماده می‌کنید، یکی از کارشناسان می‌خواهد شما بدانید که کل این روش چقدر ناسالم است.

ساعت تابستانی روز یکشنبه، ۶ نوامبر، به پایان رسید و به این ترتیب ساعت‌‌ها یک ساعت به عقب برگشت. هرچند ممکن است یک ساعت چندان زیاد به نظر نرسد، دکتر جنیفر مارتین، رئیس آکادمی پزشکی خواب آمریکا، این هفته به یواس‌ای تودی (USA Today) گفت: «بزرگ‌ترین مشکل این است که ساعت درونی ما نمی‌داند الان وقت بیدار شدن است.»

دکتر مارتین حتی فواید ساعت تابستانی را «فرض علمی» خواند و گفت که «مضرات آن ثابت‌شده است».

به گزارش [شرکت بیمه] «آمریکن هوم شیلد» (American Home Shield)، اتفاقا در دوره ساعت تابستانی میزان جرم و جنایت کاهش می‌یابد، «مصرف انرژی به حداقل می‌رسد»، «از تعداد تصادف‌های رانندگی کاسته می‌شود» و موارد دیگر، اما در سال‌های اخیر عده زیادی با آن به مخالفت برخاسته‌اند.  

سنا ایالات متحده آمریکا در ماه مارس به توقف دوبار تغییر ساعت در سال، برای حفظ روشنایی روز رای داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانک پالون، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی کنگره که به این موضوع رسیدگی می‌کند، این هفته در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «هنوز نتوانسته‌ایم در این مورد با مجلس به اجماع برسیم. درباره حفظ وضعیت موجود، انتقال به زمان دائمی و اینکه درصورت وقوع چه زمانی باید باشد، نظرها متفاوت است.»

دکتر مارتین می‌گوید مشکل زمان تابستانی در بهار بیشتر می‌شود که ساعت‌ها یک ساعت جلو می‌روند و یک ساعت «از دست می‌رود».

دکتر مارتین به یواس‌ای تودی گفت: «بیشتر ما این اختلال را در بهار حس می‌کنیم که یک ساعت از شب را از دست می‌دهیم- اما حتی در پاییز که به جای قبلی برمی‌گردیم، برخی افراد برای سازگاری به مشکل برمی‌خورند. مثل این است که دوبار در سال کمی پرواززده شویم.»

به گفته او، در فصل پاییز «البته بیشترین خطر متوجه ایالت‌های شمالی است که در برخی از مناطق شهری، آفتاب تا ساعت ۹:۳۰ صبح یا دیرتر هم طلوع نمی‌کند... ما برای دانش‌آموزانی نگرانیم که (در تاریکی) به مدرسه می‌روند.»

دکتر شی گلدینگ، روانشناس خواب مرکز کورول هلت (Corewell Health)، درمورد بهترین شیوه مدیریت روشنایی روز توصیه‌هایی را در اخبار محلی میشیگان ارائه کرد. پیشنهاد دکتر این است که مردم شنبه شب یک ساعت دیرتر به رختخواب بروند.

دکتر گلدینگ گفت: «بر فرض سعی کنید حدود ۳۰ دقیقه بیدار بمانید. فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به‌خصوص در این وقت سال باید درباره آن صحبت کنیم، این است که اگر به قدر کافی استراحت نکنیم، سیستم ایمنی بدنمان آسیب می‌بیند. بنابراین قدرت مقابله با بیماری‌ها را نیز از دست می‌دهیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی