ایلان ماسک از روز جمعه اخراج‌های گسترده توییتر را آغاز می‌کند

پیش‌بینی می‌کنند که این میلیاردر نیمی از هفت هزار و ۵۰۰ کارمند این شرکت را که در سانفرانسیسکو مستقر است اخراج کند

ماسک سرانجام خرید شرکت توییتر را که به درازا کشیده بود در ۲۷ اکتبر به نتیجه رساند - AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک از جمعه یعنی یک هفته بعد از بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری‌اش با توییتر، اخراج‌ گسترده کارمندان این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را آغاز می‌کند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو حدود هفت هزار و ۵۰۰ کارمند دارد که حدود نیمی از آن‌ها کارشان را از دست خواهند داد.

گفته می‌شود این میلیاردر قبل از قرارداد به سرمایه‌گذاران گفته بود که می‌خواهد از شر ۷۵ درصد کارمندان خلاص شود، اما ظاهرا به کمتر از این رضایت داده است.

به گزارش این روزنامه، کارکنان توییتر روز پنجشنبه با یک ایمیل از اخراج خود باخبر شدند و به آن‌ها اطلاع دادند روز جمعه که اخراج‌ها انجام می‌شود، به اداره نیایند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واشینگتن‌پست نوشته است در ایمیل ارسالی به کارمندان می‌خوانیم: «این گروه تلاش می‌کند توییتر را در مسیری سالم قرار دهد، روز جمعه روند دشوار کاهش نیروی کار را در سراسر جهان طی خواهیم کرد.»   

«می‌فهمیم که این کار روی برخی از کسانی که کمک‌های ارزشمندی به توییتر کرده‌اند تاثیر بدی می‌گذارد، اما متاسفانه این اقدام برای تضمین موفقیت این شرکت در حرکت رو به جلو ضروری است.»

ماسک سرانجام خرید این شرکت را که به درازا کشیده بود در ۲۷ اکتبر به نتیجه رساند و بلافاصله مدیران ارشد آن، ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر مالی و ویجایا گاد، مدیر حقوقی را اخراج کرد.

دادگاهی تا روز جمعه ۲۸ اکتبر به او مهلت داده بود تا توافق آوریل خود را برای تصاحب شرکت که پیش‌تر تلاش کرده بود از آن خارج شود، به نتیجه برساند.

ماسک ثروتمندترین فرد جهان، در ماه آوریل با خرید این شرکت به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم موافقت کرده بود، اما در ماه ژوئیه با اشاره به مشکلات مربوط به هرزنامه و ربات اعلام کرد که نظرش تغییر کرده است.

او از اوایل اکتبر تلاش خود را برای تصاحب این شرکت از سر گرفت.  

 

© The Independent

بیشتر از جهان