بایرن مونیخ – لیورپول؛ محتمل‌ترین بازی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

با صعود میلان و لایپزیگ هواداران فوتبال منتظر قرعه‌کشی دوشنبه مرحله حذفی‌اند

 تیم‌های ناپولی، پورتو، بایرن مونیخ، تاتنهام، چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی و بنفیکا سرگروه شدند- CHRISTOF STACHE / AFP

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه‌شب به پایان رسید و ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی با صعود میلان و لایپزیگ تکمیل شد. میلان با تساوی مقابل سالزبورگ هم صعود می‌کرد، ولی حریف اتریشی را با چهار گل شکست داد و در گروه ای (E) بعد از چلسی دوم شد. ژیرو با دو گل و یک پاس گل، ستاره میلان در این بازی بود. لایپزیگ هم با چهار گل، شاختار دونتسک را برد تا بعد از رئال مادرید در گروه اف (F) به رتبه دوم برسد.

صعود پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا در گروه اچ (H) قطعی شده بود، ولی تیم پرتغالی به لطف گل زده خارج از خانه بیشتر سرگروه شد. پاری‌سن‌ژرمن امیدوار بود که برد دو بر یک در زمین یوونتوس برای صدرنشینی کفایت کند، ولی بنفیکا در زمین مکابی حیفا به برد غیرمنتظره ۶ بر یک رسید. دو گل آخر بنفیکا در دقایق ۸۸ و ۹۲ زده شد تا سرنوشت این گروه تغییر کند.

در پایان بازی‌های این گروه امتیاز، نتایج بازی‌های مستقیم، تفاضل گل، گل زده و گل خورده پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا برابر بود و برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان سرگروه با مقایسه گل‌های زده خارج از خانه تعیین شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پایان مرحله گروهی تیم‌های ناپولی، پورتو، بایرن مونیخ، تاتنهام، چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی و بنفیکا سرگروه شدند و بر اساس قرعه‌کشی دوشنبه در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از تیم‌های دوم شامل لیورپول، کلوب بروژ، اینتر، فرانکفورت، میلان، لایپزیگ، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن روبرو خواهند شد.

با حضور پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول، میلان و اینتر در سبد تیم‌های دوم انتظار می‌رود که در مرحله حذفی شاهد تقابل‌های حساسی باشیم و رسانه‌ها گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج قرعه‌کشی را شروع کرده‌اند.

به گزارش میرر، لیورپول به احتمال ۴۰ درصد با بایرن مونیخ روبرو خواهد شد و این بالاترین احتمال رویارویی در مرحله یک‌هشتم نهایی است. همچنین لیورپول به احتمال ۲۰ درصد ممکن است با رئال مادرید روبرو شود که تکرار فینال دوره گذشته خواهد بود. چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام به احتمال ۱۸ درصد ممکن است با اینتر روبرو شوند.

این احتمال‌ها با توجه به دو عامل محاسبه شده است؛ تیم‌های هم‌گروه و تیم‌هایی که در یک لیگ حضور دارند در مرحله یک‌هشتم نهایی با هم روبرو نمی‌شوند.

طبق این محاسبات محتمل‌ترین حریف پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی، بایرن مونیخ (۱۸ درصد) است و بعد از آن این تیم ممکن است با ناپولی (۱۷ درصد) و سه تیم انگلیسی تاتنهام، منچسترسیتی و چلسی (۱۴ درصد) روبرو شود. مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بعد از جام جهانی و از ۱۴ فوریه ۲۰۲۳ شروع می‌شود.

بیشتر از فوتبال