گگن پرسینگ، سازنده سخت‌ترین روزهای لیورپول و کلوپ

شکست سنگین فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان مقابل ناپولی زنگ خطر را برای مربی آلمانی به صدا در آورد

لیورپول که روی سکوی هفتم لیگ برتر ایستاده، شنبه میزبان ولورهمپتون است- REUTERS/Ciro De Luca

لیورپول که در فصل جدید لیگ برتر شروع بدی داشته است، در زمین ناپولی ۱-۴ شکست خورد تا نگرانی هواداران این تیم به اوج برسد. ناپولی در این بازی بارها دفاع لیورپول را به هم ریخت و بدون آلیسون که یک پنالتی هم گرفت، این شکست می‌توانست سنگین‌تر باشد.

این یکی از سنگین‌ترین شکست‌های اروپایی دوران مربیگری یورگن کلوپ در لیورپول بود و این مربی آلمانی بعد از بازی، بابت نمایش ضعیف تیمش عذرخواهی کرد: «هواداران برای این سفر خیلی هزینه کرده بودند و باید از آن‌ها عذرخواهی کنم. ما باید خودمان را از نو بسازیم. در این بازی از نکات پایه‌ای هم در تیم خبری نبود. ما دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم، ولی حتی اگر خوب بازی نمی‌کنید هم باید بتوانید خوب دفاع کنید. ما باید بتوانیم این کار را بکنیم.»

کلوپ افزود: «مدت‌ها بود که ندیده بودم ما این قدر باز بازی کنیم. ناپولی واقعا خوب بود، ولی ما کار آن‌ها را آسان کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سبک مورد علاقه کلوپ که به «گگن پرسینگ» شهرت دارد، توانست لیورپول را به روزهای اوج برگرداند، ولی به نظر می‌رسد که این مدل بازی پرفشار بازیکنان این تیم را فرسوده کرده است. لیورپول تا آخرین روزهای فصل قبل برای کسب چهار جام تلاش می‌کرد و اثرات این فشار سنگین خودش را با مصدومیت‌ها و افت بازیکنان اصلی نشان داده است.

گروهی از رسانه‌ها جدایی سادیو مانه، مهاجم سنگالی، را یکی از دلایل افت لیورپول می‌دانند. او علاوه بر گلزنی، نقش مهمی در پرس حریفان داشت که رکن اصلی بازی تیم کلوپ است. از طرف دیگر بازیکنان کلیدی دیگری مثل محمد صلاح و ویرجیل فن‌دایک از فرم خوب فصل قبل خیلی فاصله دارند. فن‌دایک، همان مدافعی بود که پازل کلوپ را برای موفقیت تکمیل کرد، ولی در بازی با ناپولی هم مثل اکثر بازی‌های این فصل پراشتباه بود.

جیسون کاندی، کارشناس تاک‌اسپرت، درباره افت این مدافع هلندی گفت: «روی گل‌هایی که آلیسون دریافت کرد، آیا شما دیدید که فن‌دایک دفاع کند؟ هواداران لیورپول فکر می‌کنند که او بزرگ‌ترین مدافع میانی تاریخ فوتبال این کشور است. واقعیت این است که او تنها دو فصل خوب داشته و فقط یک بار قهرمان لیگ برتر شده است.»

لیورپول که روی سکوی هفتم لیگ برتر ایستاده، شنبه میزبان ولورهمپتون است و هواداران برای خروج تیم از بحران بیش از همه روی بازگشت تیاگو آلکانتارا حساب می‌کنند. او پس از مصدومیت در بازی مقابل فولام، در نیمه دوم بازی با ناپولی برای دقایقی به زمین رفت.

سایت گل در تمجید از نمایش آلکانتارا نوشت: «تکلیف بازی در آن لحظه روشن شده بود، ولی او حداقل با کنترل و کلاس همیشگی بازی کرد. هیچکس در لیورپول به اندازه او تکل‌های موفق نداشت و کمترین اشتباه را مرتکب شد. او تمام دوئل‌هایش را برد و حداقل نور امیدی برای آینده روشن‌تر بود.»

بیشتر از فوتبال