ترامپ: دادستان نیویورک با من «جنگ صلیبی» آغاز کرده است

این شکایت لتیتیا جیمز را متهم می‌کند که قصد دارد علیه ترامپ «جنگ صلیبی بی‌امان، مخرب، عمومی و بی‌پروا» راه بیندازد

ترامپ در ادامه گفت که جیمز برای محافظت از نیویورک دربرابر جنایات فراوانی که در این شهر رخ می‌دهد کار زیادی نکرده است- Mario Tama/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ در حساب کاربری سوشال تروث خود اعلام کرد که علیه لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک شکایت کرده و او را متهم کرده است که قصد دارد علیه او «جنگ صلیبی بی‌امان، مخرب، عمومی و بی‌پروا» راه بیندازد.

رئیس‌جمهوری پیشین در دادخواستی که به دادگاه منطقه‌ای فلوریدا ارائه کرد، این‌طور ادعا کرده است که دادستان کل نیویورک حقوق حریم خصوصی و دارایی او را نقض می‌کند.

او گفت که جیمز حقوقش را در جایگاه اعطاکننده و ذی‌نفع کفالت قابل فسخ دونالد جی ترامپ نقض می‌کند.

ترامپ در ادامه گفت که جیمز برای محافظت از نیویورک در برابر جنایت‌های فراوانی که در این شهر رخ می‌دهد کار زیادی نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این شکایت آمده که هدف دادستان کل «تخریب شخصی، مالی و سیاسی او [دونالد ترامپ]» است.

او در این شکایت مدنی جیمز را به برگزاری کارزار بدنامی ترامپ متهم کرد و از او به‌مثابه «خودفروخته سیاسی... که از این شکایت به دنبال منافع سیاسی است» نام برد.

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام این شکایت گفت: «جیمز هیچ کاری برای محافظت از نیویورک در مقابل جنایت‌ها و جنایتکاران انجام نمی‌دهد، اما به تجارت‌های مهم و برجسته‌ که هیچ خطایی مرتکب نشده‌اند، مثل سازمان‌  بسیار موفق ترامپ که کارش ایجاد شغل و مالیات است و آن را با زحمت فراوان در طول سالیان ساخته‌ام، حمله می‌کند.»

ترامپ گفت: «جیمز متقلب و حزبگرا اکنون فکر می‌کند کار ایالت نیویورک این است که به دنبال کفالت قابل فسخ من باشد و به طرح املاک خصوصی‌ام سرک بکشد، صرفا دنبال راه‌هایی برای آسیب زدن بی‌پروا به من، خانواده، کسب‌وکارم و ده‌ها میلیون حامی من است.»

جیمز شکایتی مدنی علیه ترامپ، با این ادعا که رئیس‌جمهوری پیشین و سازمان ترامپ ثروت خالصش را میلیاردها دلار بیشتر نشان داده‌اند و سال‌ها بانک‌ها و دیگران را در مورد ارزش دارایی‌های او گمراه کرده‌اند، تنظیم کرد.

جیمز به دنبال ۲۵۹ میلیون دلار و ممنوعیت دائم رئیس‌جمهوری پیشین از تجارت در نیویورک است.   

 

© The Independent

بیشتر از جهان