قطع دسترسی به سامانه پایش هوای ایران در پی مسدود شدن اینترنت

قطعی اینترنت در ایران به ضرروزیان‌های هنگفت مالی و اقتصادی منجر شده است

تعداد بیمارانی که در مهر  ۱۴۰۱ با عفونت‌های تنفسی حاد به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند، به ۱۵۰ هزار نفر رسید- ایرنا

سامانه پایش هوای ایران در پی قطعی اینترنت، بیش از یک ماه است که از دسترس خارج شده و این مسئله مشکلات بهداشتی، درمانی و زیستی به بار آورده است.

خبرگزاری ایرنا روز پنجشنبه، ۱۲ آبان، ضمن اعلام افزایش میزان گردوغبار در استان خوزستان خبر داد که این پدیده در ۴۸ ساعت گذشته، به مراجعه ۷۰۰ نفر به مراکز درمانی منجر شده است.

حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت ۷۰ نفر از کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، به تشخیص پزشک بستری شده‌اند.

او اضافه کرد ۴۰ نفر از این مراجعان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مهر ۱۴۰۰، تعداد بیمارانی که با عفونت‌های تنفسی حاد به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، حدود۵۰ هزار نفر اعلام شد. این آمار در مهر ۱۴۰۱ به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافت.

آن‌طور که این مقام بهداشت و درمان اعلام کرده است، علت این افزایش، ابتلای برخی مراجعان به بیماری آنفلوانزا بوده است.

در پی تشدید آلودگی هوا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان، مدارس نوبت عصر شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، رامشیر و مسجدسلیمان را تعطیل اعلام کرد. روز سه‌شنبه نیز مدارس و دانشگاه‌های هشت شهرستان خوزستان به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها ناشی از ورود توده گردوغبار تعطیل شدند.

بحران‌های همه‌جانبه زیستی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در ایران روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و مقام‌های جمهوری اسلامی هم برای حل‌وفصل آن‌ها توان و کارامدی لازم را ندارند. انباشت و افزایش این بحران‌ها به آغاز دور جدیدی از اعتراض‌ها در ایران منجر شد که بیش از ۴۵ روز است با وجود تمام هشدار‌ها و تهدید‌ها، همچنان ادامه دارد.

جمهوری اسلامی با هدف سرکوب و کنترل این اعتراض‌ها بیش از یک ماه است که دسترسی مردم به اینترنت را محدود یا قطع کرده‌ که این اقدام علاوه بر ضرروزیان‌های گسترده مالی و اقتصادی، به توقف بسیاری از خدمات اداری در ایران منجر شده است.