یک ورزشکار اسرائیلی برای نخستین‌بار در عربستان سعودی مسابقه می‌دهد

شاچار ساگیو می‌گوید که ورزش می‌تواند مردم و کشورها را به هم پیوند دهد

شاچار ساگیو در مسابقات اخیر در تولوز، عنوان سریع‌ترین دوچرخه‌سوار را به خود اختصاص داد - twitter / SuperLeagueTri

شاچار ساگیو، ورزشکار رشته سه‌گانه المپیک، قرار است اولین ورزشکار اسرائیلی باشد که در عربستان سعودی مسابقه می‌دهد. این اتفاق هم‌زمان با عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو رخ می‌دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، ساگیو قرار است روز شنبه در پنجمین دور سوپرلیگ سه‌گانه (دوچرخه‌سواری، شنا و دو تیمی) شرکت کند. او در مسابقات اخیر در تولوز، عنوان سریع‌ترین دوچرخه‌سوار را به خود اختصاص داد و در بین هشت ورزشکار برتر قرار گرفت.

خبرگزاری اسرائیلی گلوبس در ماه مه، گزارش داد اگرچه عربستان سعودی به طور کلی به اسرائیلی‌ها اجازه ورود نمی‌دهد، در چند ماه گذشته، صدور ویزاهای ویژه برای شهروندان اسرائیلی- عمدتا تجار- را آغاز کرده است.

ساگیو درباره حضورش در عربستان سعودی گفت: «از اینکه اولین ورزشکار اسرائیلی‌ام که در عربستان سعودی مسابقه می‌دهد، بسیار هیجان‌زده‌ام. این اتفاق نشان‌ می‌دهد که ورزش می‌تواند مردم و کشورها را به هم پیوند دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «امیدوارم رقابت خوبی داشته باشم و بتوانم مقام اول مسابقات دوچرخه‌سواری را حفظ کنم.»

مسابقات سالانه سوپرلیگ ورزش‌های سه‌گانه به شرکت‌کنندگان برنده تا سقف ۱.۵ میلیون دلار، جایزه می‌دهد.

ساگیو و برادرش، ران، در مسابقات المپیک توکیو۲۰۲۰ به ترتیب با کسب رتبه‌های ۲۰ و ۳۵ در مسابقات سه‌گانه، رکوردهای اسرائیل را شکستند. آن‌ها دومین و سومین ورزشکار رشته سه‌گانه اسرائیلی بودند که در بازی‌های المپیک شرکت کردند.

شاچار ساگیو قرار است در ماه نوامبر، نیز در سری مسابقات قهرمانی جهان سه‌گانه برمودا، به عنوان بخشی از تلاش برای کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴، شرکت کند.

اگرچه اسرائیل و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، در سال‌های اخیر روابطی پنهانی برقرار کرده‌اند و بنا بر گزارش‌ها، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اسرائیل را شریکی راهبردی در مبارزه با نفوذ ایران در منطقه می‌داند.

علاوه بر این، پیش از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به جده در ماه ژوییه، عربستان سعودی به خطوط هوایی اسرائیل اجازه داد از حریم هوایی این کشور برای پروازهای خارج از خاورمیانه استفاده کنند؛ اگرچه تاکید کرد این اقدام گامی در جهت عادی‌سازی نیست.

بیشتر از ورزش