ریشی سوناک کجا زندگی می‌کند؟

مجموع دارایی خالص نخست‌وزیر و همسرش ۷۳۰ میلیون پوند است

ریشی سوناک که پیش‌تر رئیس خزانه‌داری بود، یکی از ثروتمند‌ترین سیاستمدارانی است که روی کار آمده است - AFP

ریشی سوناک پس از دیدار روز سه‌شنبه با شاه چارلز سوم، سومین نخست‌وزیر بریتانیا در کمتر از دو ماه گذشته شد.

 او که پیش‌تر رئیس خزانه‌داری بود، یکی از ثروتمند‌ترین سیاستمدارانی است که روی کار آمده است. اوایل سال جاری نام او در فهرست سالانه پولدارترین‌های ساندی تایمز جا گرفت.

سوناک و همسرش، آکشاتا مورتی، در این فهرست که در ماه مه منتشر شد، با دارایی خالص تخمینی ۷۳۰ میلیون پوند، رتبه ۲۲۲ را به خود اختصاص دادند.

سوناک با شغل تحلیلگر در گولدمن سچز ثروت شخصی‌ خود را به دست آورد و سپس در چندین صندوق پوششی کار کرد، ‌اما بخش اعظم این پول متعلق به سهام ۶۹۰ میلیون پوندی مورتی در کسب‌وکار خانوادگی‌ او است.

نارایانا مورتی، پدر [آکشاتا] مورتی، بنیان‌گذار شرکت موفق فناوری اطلاعات اینفوسیس است که در هند، ایالات متحده، چین، استرالیا، ژاپن، خاورمیانه و اروپا فعالیت می‌کند.

هم‌زمان با مهیا شدن سوناک برای نقل مکان به محل جدید زندگی‌ خود در مقر نخست‌وزیری (خیابان داونینگ)، بیایید به هر آنچه از خانه‌های فعلی‌ او می‌دانیم، نگاهی بیندازیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریشی سوناک چند خانه دارد؟

بنا بر گزارش‌ها، سوناک و همسرش در بریتانیا و ایالات متحده، صاحب چهار ملک‌اند.

دو قطعه از این املاک در کنزینگتون لندن قرار دارند. این زوج در شهر مادری سوناک یعنی یورکشایر شمالی هم خانه‌ای دارند. خانه چهارم‌ آنان در کالیفرنیای ایالات متحده است.

وسعت و قیمت این خانه‌ها

منزل اصلی سوناک در لندن خانه‌ای پنج‌خوابه در کنزینگتون است.

بر اساس اسناد ثبت زمین که به رویت تایمز رسیده است، سوناک و همسرش این خانه را در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۴.۵ میلیون پوند خریدند. این خانه پنج اتاق‌خواب، چهار سرویس بهداشتی، دو اتاق پذیرایی و یک باغ اختصاصی دارد.

این زوج در خیابان اولد برامپتون در کنزینگتون جنوبی نیز آپارتمانی دارند که طبق گزارش‌ها، برای پذیرایی از اقوام استفاده می‌کنند.

این خانواده در روستای کربی سیگستون واقع در یورکشایر شمالی هم در زمینی به وسعت ۹ هکتار، عمارتی متعلق به دوران شاه جورج دارند که در فهرست عمارت‌های رتبه ۲ بریتانیا قرار دارد.

این ملک باشکوه که آن را در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱.۵ میلیون پوند خریدند، دارای دریاچه و باشگاه قایقرانی اختصاصی است.

سوناک اوت پارسال برای احداث استخر شنا، سالن بدنسازی و زمین تنیس در این ملک از شورای محلی مجوز گرفت. طبق برآوردی در ماه اوت، هزینه استخر شنا به تنهایی بیش از ۴۰۰ هزار پوند بوده است.

ملک آخر این زوج هم آپارتمانی پنت‌هاوس واقع در سانتا مونیکا در کالیفرنیا است.

آیا به ریشی سوناک در جایگاه نخست‌وزیر بریتانیا هم ملکی می‌دهند؟

با توجه به آنکه سوناک به سمت جدید نخست‌وزیری بریتانیا رسیده است، نقل مکان او و خانواده‌اش به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ هم جزو گزینه‌ها است.

این خانواده که هم‌اکنون در لندن دو خانه دارند، هنوز اعلام نکرده‌اند منزل اصلی‌ آنان ساختمان نخست‌وزیری خواهد بود یا نه.

اقامتگاه رسمی ییلاقی نخست‌وزیری در چکرز واقع در باکینگهام‌شایر، نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

© The Independent

بیشتر از جهان