نمره قبولی مجیدی در لیگ امارات

سرمربی ایرانی اتحاد کلبا توانست صدرنشین را متوقف کند

فرهاد مجیدی، مربی ایرانی لیگ امارات، در حمایت از اعتراض سراسری مردم ایران، در بازی‌های تیم کلبا همراه با همکارانش مچ‌بند مشکی می‌بندد و در روزهای اخیر بارها به حمایت از مردم پرداخته است؛ از جمله اینکه درباره سرکوبگران نوشت آن‌ها بویی از انسانیت نبرده‌اند. او در مقابل حمله به علی دایی نیز با «اسطوره» خطاب کردن او، از همبازی سابق خود در تیم ملی حمایت کرد.

پس از انتشار خبر توافق فرهاد مجیدی با اتحاد کلبا، تردیدهای زیادی درباره موفقیت او مطرح شد، ولی مربی فصل گذشته استقلال توانسته است نتایج خوبی در لیگ امارات بگیرد. مجیدی اولین مربی ایرانی است که در سال‌های گذشته به یک لیگ خارجی رفته و این نگاه بدبیانه وجود داشت که در رقابت با مربیان مطرح فوتبال امارات حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. ولی به رغم بودجه محدود، اتحاد کلبا عملکرد خوبی داشته و تیمش با تنها چهار امتیاز اختلاف با صدر جدول، در رده ششم است.

مجیدی فصل گذشته موفق شد استقلال را به قهرمانی لیگ برتر برساند، ولی بر خلاف انتظار، قراردادش را تمدید نکرد و راهی لیگ امارات شد. این انتخاب ریسک بزرگی محسوب می‌شد، ولی از طرفی، او حاضر نشد از فرصتی بگذرد که ممکن بود دیگر سراغش نیاید. مجیدی تصمیم گرفت گابریله پین و صالح مصطفوی، دو دستیارش در استقلال، را به امارات ببرد و هماهنگی قبلی آن‌ها کمک کرد که زودتر به نتیجه برسند.

مجیدی در یک مصاحبه تلویزیونی پیش از شروع فصل گفته بود که شاگردانش می‌توانند از سه بازی بعدی ۹ امتیاز بگیرند، ولی شکست هفته اول مقابل بطائح تازه‌وارد، شوک بزرگی بود. اتحاد کلبا در دو بازی بعدی توانست الوحده و الظفره را شکست دهد تا مجیدی انتقادات را پشت سر بگذارد. شکست بعدی این تیم مقابل العین پرستاره بود، ولی اتحاد کلبا توانست شباب الاهلی مدعی را متوقف کند و دبا الفجیره را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی هفته هفتم مقابل الوصل حساسیت ویژه‌ای برای مجیدی داشت. تیم صدرنشین لیگ امارات، همان تیمی است که او سال‌ها در جایگاه مهاجم، پیراهن شماره هفت آن را به تن داشت. اتحاد کلبا یکشنبه، ۲۳ اکتبر (اول آبان)، در خانه الوصل دو بر صفر عقب افتاد،  ولی در نیمه دوم به بازی برگشت و با دو گل متوالی توانست به تساوی برسد.

مجیدی درباره تساوی در این بازی حساس گفت: «باید بگویم یک بازی احساسی مقابل الوصل داشتم. من هیچ‌گاه الوصل را فراموش نمی‌کنم. برای من الوصل فراتر از یک باشگاه است و حمایت آن‌ها را از خانواده و خود در ایام سخت بازیگری، فراموش نمی‌کنم. در این بازی عملکردی عالی به نمایش گذاشتیم. با وجود ظلم داور، موفق شدیم بعد از اینکه دوبار عقب افتادیم، با زدن دو گل مساوی کنیم.»

مجیدی در پاسخ به این پرسش که تیم او مانند شخصیت دوران بازیکنی‌اش علاقه‌ای به شکست ندارد، گفت: «ذهنیت برنده باید در تیم ما بیشتر شود. یکی از راه‌های آن گل نخوردن است.  تیم  ما در چهار بازی گلی دریافت نکرده است. این نشان می‌دهد که ما قدم به قدم بهتر می‌شویم.» 

بر خلاف پیش‌بینی‌های اولیه، مجیدی در این هفت هفته توانسته است جای پایش را محکم کند و حضور در نیمه بالایی جدول عملکرد قابل قبولی برای اتحاد کلبا است؛ هرچند، اوضاع در فوتبال آسیا ممکن است خیلی زود تغییر کند.

بیشتر از فوتبال