قایق کره شمالی از مرز آبی گذشت؛ کره جنوبی تیر هشدار شلیک کرد

کره شمالی در واکنش به این هشدار، ۱۰ گلوله توپ شلیک کرد

کره شمالی از ۲۵ سپتامبر، ۱۵ موشک و صدها گلوله توپ به سوی این دریا شلیک کرده است - AFP

بنا بر اعلام ارتش کره جنوبی، در پی عبور یک قایق متعلق به کره شمالی از مرز آبی‌ دو کشور، کره جنوبی روز دوشنبه تیرهای هشدار شلیک کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای)، این کشور در واکنش به شلیک‌های هشدار کره جنوبی، ۱۰ گلوله توپ شلیک کرد.

سخنگوی ستاد کل ارتش خلق کره شمالی گفت که در پی شلیک‌های هشدار ارتش کره جنوبی در حدود ساعت ۳:۵۰ بامداد روز دوشنبه به وقت محلی، موشک‌اندازهای کره شمالی حدود ساعت ۵:۱۵ بامداد شلیک کردند.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی گفت این کشور یک کشتی تجاری کره شمالی را که از مرز شمالی (ان‌ال‌ال) عبور کرده بود، به آن سو پس فرستاد. این سرحد عملا مرز دریایی بین دو کره است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی منتشر کرد، گفت: «ستاد کل ارتش خلق کره شمالی... دستور شلیک ۱۰ موشک از چندین موشک‌انداز را صادر کرد تا شناورهای دشمن را مقتدرانه بازگرداند.»

در هفته‌های اخیر، کره شمالی در واکنش به آنچه رزمایش‌های تحریک‌آمیز بین کره جنوبی و ایالات متحده می‌نامد، یک رشته آزمایش‌ تسلیحاتی اجرا کرد.

کره شمالی از ۲۵ سپتامبر، ۱۵ موشک و صدها گلوله توپ به سوی این دریا شلیک کرده است.

سئول و واشنگتن برای حفظ آمادگی علیه تجاوز احتمالی کره شمالی به‌طورمرتب رزمایش برگزار می‌کنند.

این دو متحد می‌گویند که این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند اما از نظر کره شمالی، تمرین‌هایی به منظور حمله نظامی‌اند.

ارتش کره جنوبی در حال اجرای تمرین‌های میدانی سالانه است که همین جمعه قرار است پایان یابند. شمار نظامیان آمریکایی حاضر در رزمایش امسال مشخص نشده است.

گزارش تکمیلی در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان