ترامپ جونیور: خانواده جورج فلوید با شکایت از کانیه وست قصد دارد پول به جیب بزند

بر اساس مقاله‌ای در مجله رولینگ استون، خانواده فلوید دارد برای درخواست غرامتی به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار از این خواننده رپ آماده می‌شود

«می‌توانی برای مردم کارهای خارق‌العاده‌ای انجام بدهی، اما فرصت درآوردن پول بیشتر که پیش می‌آید، همه‌اش فراموش می‌‌شود»- AFP

دونالد ترامپ جونیور گفته است که خانواده جورج فلوید تلاش می‌کند با شکایت از کانیه وست، خواننده رپ که ادعا کرده مرگ فلوید در اثر مصرف فنتانیل بوده است، به منفعت مالی برسد.

روز چهارشنبه، ترامپ پسر تصاویری از سه مقاله منتشر کرد. عنوان خبری از سی‌ان‌ان به تاریخ ژوئن ۲۰۲۰ که می‌گوید وست دو میلیون دلار کمک مالی کرده و شهریه کالج دختر فلوید را پرداخته است.

بر اساس مقاله‌ای در مجله رولینگ استون، خانواده فلوید دارد برای درخواست غرامتی به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار از این خواننده رپ آماده می‌شود. به گزارش این مجله، شکایت از طرف دختر فلوید به دلیل ادعاهای نادرست ارائه می‌شود.

ترامپ پسر همچنین تصویری از گزارش تی‌ام‌زد (TMZ) نیز منتشر کرد که در ۱۸ اکتبر درباره این شکایت منتشر شده بود.

ترامپ پسر در توضیح این پست نوشت: «درست مثل باقی کلاهبرداری‌های جان سیاهان ارزش دارد (BLM) این خوبی هم بی‌مجازات نماند... شاید کارهای فوق‌العاده‌ای برای مردم انجام بدهی، اما وقتی فرصت درآوردن پول بیشتر پیش می‌آید، همه‌اش فراموش می‌شود... [جنبش] جان سیاهان ارزش دارد و رسانه‌ها/شبکه‌های اجتماعی در این مرحله فقط نظر خودشان را می‌نویسند.»

وست اخیر در پادکست درینک چمپس (Drink Champs) درباره مستند «بزرگ‌ترین دروغی که تا به حال فروخته شده: جورج فلوید و ظهور جنبش جان سیاهان ارزش دارد» اثر کاندس اونز، مفسر جناح راست، صحبت کرد.

این خواننده رپ مدعی شد مرگ فلوید در اثر مصرف ماده مخدر مصنوعی فنتانیل بوده است. کارشناسان پزشکی علت آن را خفگی عنوان کردند. بعدتر، دریک شووین، مامور پلیس مینیاپولیس، به دلیل آنکه در ۲۵ مه ۲۰۲۰، به‌مدت ۹ دقیقه زانویش را روی گردن فلوید گذاشته بود، به جرم قتل فلوید مجرم شناخته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آوریل سال گذشته، شووین به جرم قتل غیرعمد درجه دو، قتل درجه سه و آدم‌کشی درجه دو مقصر شناخته شد. او را به ۲۲.۵ سال زندان محکوم کردند.

وست در این پادکست گفت: «به [فلوید] فنتانیل زدند. اگر نگاه کنید، حتی زانوی این ِآدم آن‌طوری روی گردنش نیست.»

این خواننده رپ نام قانونی‌اش را به «یه» تغییر داده است.

راکسی واشنگتن، دختر فلوید، به سن قانونی نرسیده است. به نوشته نیوزویک، وکلای مدافع به نمایندگی از او روز سه‌شنبه گفتند قصد دارند از وست به‌دلیل «سوءاستفاده، افترا و ایجاد تشویش روانی» شکایت کنند.

نورو ویدرسپون، از گروه حقوقی ویدرسپون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت با منافع کودک است. دختر جورج فلوید در اثر اظهارنظرهای کانیه وست دوباره دچار آسیب روحی شده و او دارد فضای ناامن و ناسالمی را برای این دختر پدید می‌آورد.»

پت دیکسون، از گروه وکلای دیکسون اند دیکسون، افزود: «سخنان کانیه تلاشی نفرت‌انگیز برای کم‌ارزش کردن جان جورج فلوید و سود بردن از مرگ غیرانسانی او است. ما وست را به دلیل سخنان شرم‌آورش علیه میراث و یاد فلوید پاسخگو می‌دانیم.»

اندرو لیب، وکیل گروه لیب، به نیوزویک گفت: «رسانه‌های محافظه‌کار باعث گمراهی مخاطبانشان شده‌اند و آن‌ها فکر می‌کنند متمم اول [قانون اساسی]، آزادی بیان نامحدود به افراد می‌دهد. این قانون سراسر ایالات متحده آمریکا نیست. بلکه، متمم اول صرفا محافظ اظهارنظرها در محدوده‌های دولتی است.»

او افزود: «اشتباه نکنید، متمم اول به کسی اجازه نمی‌دهد درباره دیگران اظهارنظرهای اساسی اشتباه بکند. بلکه باعث می‌شود دیگران بتوانند غیر از ادعاهای دیگر، به دلیل افترا نیز از شما شکایت کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان