نقاشی پادشاه چارلز سوم از قلعه بالمورال به حراج گذاشته شد

بالمورال جایی است که ملکه الیزابت دوم آخرین روزهای خود را، قبل از مرگش در سن ۹۶ سالگی در ماه گذشته، در آنجا سپری کرد

این اولین اثر هنری یک پادشاه زنده است که در حراج عرضه می‌شود-bonhams

به گفته خانه حراج بونامز (Bonhams)، نسخه چاپی یک نقاشی از چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، قبل از عرضه در روز پنجشنبه، با توجه بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.

این نسخه چاپی یکی از ۱۰۰ نقاشی از قلعه بالمورال، اقامتگاه سلطنتی در اسکاتلند و بخشی از حراج بونامز به نام «خانه اسکاتلندی» است.

هیمیش ویلسون، ارزش‌گذار ارشد در بونامز، با اشاره به پیشنهادهایی که قبل از حراج زنده برای این نقاشی گذاشته شده، گفت: «در دوران فعالیتم به عنوان یک مجری حراج‌، هرگز ندیده‌ام که این همه پیشنهاد خرید قبل از حراج ارائه شود. فکر می‌کنم که این به خوبی وضعیت را روشن می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلسون همچنین افزود که این علاقه ممکن است تا حدی به این دلیل که بالمورال جایی است که ملکه الیزابت دوم آخرین روزهای خود را، قبل از مرگش در سن ۹۶ سالگی در ماه گذشته، در آنجا سپری کرد.

وی اضافه کرد اینکه این اولین اثر هنری یک پادشاه زنده است که در حراج عرضه می‌شود، می‌تواند دلیل دیگری برای استقبال زیاد از این اثر باشد.

چارلز این نقاشی را در سال ۲۰۰۱ کشیده و بر اساس لیست حراج این پرینت با مداد امضا و تاریخ‌گذاری شده است. این نقاشی با قاب و گواهینامه اصالت فروخته می‌شود و در ابتدا انتظار می‌رفت بین ۴۵۰ تا ۶۷۵ دلار فروخته شود.

ویلسون در پاسخ به این سوال که اکنون انتظار می‌رود این نقاشی با چه قیمتی به فروش برسد، پاسخ داد که نمی‌تواند حدس بزند.

چارلز همیشه به عنوان یک فرد علاقه‌مند به نقاشی و زندگی در دامن طبیعت و روستا شناخته می‌شود و این سرگرمی خود را به عنوان «یکی از آرامش‌بخش‌ترین و درمانی‌ترین تمریناتی که می‌شناسم» توصیف کرده است.

در اوایل امسال نمایشگاهی ۷۹ نقاشی منظره از او را گرد هم آورد، از جمله صحنه‌هایی از حومه فرانسه، ارتفاعات اسکاتلند و تانزانیا که طبق بیانیه مطبوعاتی موسسه خیریه آموزشی او بنیاد پرنس، یکی از «مکان‌های مورد علاقه‌اش برای نقاشی» است.

آثار چارلز به طور مرتب املاک خانواده سلطنتی، از جمله قلعه بالمورال و خانه ساندرینگهام را به تصویر می‌کشد. او همچنین نقاشی‌های آبرنگی از مناظری در ترکیه، نپال و کوه‌های آلپ سوئیس کشیده است.

چارلز سوم می‌گوید: «من به نقاشی روی آوردم زیرا عکاسی را رضایت‌بخش نمی‌دانستم. خیلی ساده، من اشتیاق شدیدی را تجربه کردم تا آنچه را که مشاهده کرده‌ام از طریق سبک آبرنگ بیان کنم و آن حس تقریبا درونی بافت را که از طریق عکاسی به دست نمی‌آید، منتقل کنم.»

چارلز پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم در ۸ سپتامبر به پادشاهی رسید. تاج‌گذاری او در ۶ می سال آینده در کلیسای وست مینستر لندن برگزار خواهد شد.

بیشتر از زندگی