جوانان محلات تهران: شنبه و چهارشنبه به خیابان می‌آییم

جوانان محلات تهران از کارزار اخراج سفرای جمهوری اسلامی حمایت کرد

جوانان محلات تبریز نیز اولین اطلاعیه خود را برای تجمع روز پنجشنبه، ۲۸ مهر، ساعت ۱۲ ظهر، صادر کرد - 1500tasvir

در آستانه چهلمین روز درگذشت مهسا (ژینا) امینی، فراخوان‌هایی برای دعوت از مردم ایران برای تجمع اعتراض‌آمیز در خیابان‌ها صادر شدند.

جوانان محلات تهران در سیزدهمین اطلاعیه خود، با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از خیزش سراسری مردم ایران، اعلام کرد که «به نام ژینا و تمام شهیدان راه آزادی» به خیابان‌های تهران و تمام شهرها می‌آیند تا بار دیگر، فریاد «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر دهند. این گروه معترض روز شنبه، ۳۰ مهر، و چهارشنبه، ۴ آبان، را به عنوان دو روزی که در هفته آینده تجمع سراسری برگزار می‌شود، اعلام کرد. ساعت برگزاری این تجمع‌ها از ساعت ۱۱ صبح در محلات اطراف بازار و دانشگاه‌ها و از ساعت ۱۵ در محلات مختلف تهران و تمام شهرهای ایران اعلام شد.

این گروه مخفی که پیش از این نیز فراخوان‌هایی صادر کرده بود، خیزش سراسری مردم ایران را «انقلاب» خواند و نوشت: «حال که مسیر انقلاب ما آغاز شده است، باید بدانیم که این راه پرمشقت به شجاعت و اتحاد بیشتری نیاز دارد و همچنان باید در کنار یکدیگر، به مبارزات خود ادامه دهیم. حضور در خیابان‌ها، اعتصاب‌ها، شعارنویسی‌ها، شعارهای شبانه و بوق‌ ممتد ماشین‌ها همه و همه این انقلاب را زنده نگه می‌دارند. همچنین از ابتکارهای شما برای تشکیل گروه‌های پنج نفره برای حرکت گروهی و حامیانه از یکدیگر استقبال می‌کنیم؛ اما در نظر داشته باشید که موارد ایمنی را در ارتباط با هم رعایت کنید.»

این گروه از کارگران صنایع نفت، پتروشیمی، گاز و همچنین نیشکر هفت‌تپه و دانشجویان نیز حمایت کرد. گروه جوانان محلات تهران در ادامه، با اعلام حمایت از کارزار اخراج سفرای جمهوری اسلامی نوشت: «رژیم جمهوری اسلامی مدت‌ها است که نماینده مردم ایران نیست در نتیجه ما نیز از کارزار اخراج سفرا و مزدوران نظام از لانه‌های فساد و ترور در تمام کشورها حمایت می‌کنیم و بار دیگر هموطنان خارج از کشور را به ادامه حمایت از خیزش علیه جمهوری اسلامی، مخصوصا حضور در تظاهرات ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) در برلین، فرا می‌خوانیم.»

حامد اسماعیلیون و جمعی از ایرانیان خارج از کشور در نامه‌ای خطاب به سران گروه جی۷، با اشاره به خیزش سراسری مردم ایران و سرکوب مردم ایران و کشتار و بازداشت آن‌ها، دو خواسته عمده خود از سران این گروه را مطرح کردند. در این نامه که تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، از سران کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و کانادا خواسته شده است با قاطعیت و بی‌پرده آزادی زندانیان اعتراض‌های از زندان‌های ایران را مطالبه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگر این نامه، آمده است: «سفرای جمهوری اسلامی در کشور شما یا نمایندگان آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی را که در کشور شما هستند، فورا افراد نامطلوب بخوانید و آن‌ها در اعتراض به رفتار غیرقانونی و غیرانسانی با معترضان در ایران، از کشور خود اخراج کنید.»

حامد اسماعیلیون پیش از این برای تجمع ایرانیان خارج از کشور به منظور حمایت از مردم ایران، فراخوانی صادر و روز شنبه، ۲۲ اکتبر، و شهر برلین را زمان و مکان برگزاری این برنامه اعلام کرد. ایرانیان ساکن شهرهای مختلف جهان برای حضور در این تجمع سراسری اعلام آمادگی کرده‌اند.

از سوی دیگر، جوانان محلات تبریز نیز اولین اطلاعیه خود را برای تجمع در روز پنجشنبه، ۲۸ مهر، ساعت ۱۲ ظهر، صادر کرد. این گروه در فراخوان خود برای تجمع که هم‌زمان با زادروز ستارخان، سردار ملی، برگزار می‌شود، نوشت: «ما عزادار تمام شهدای انقلاب زن زندگی آزادی‌ایم؛ از ژینای کرد تا آیتک و حدیث ترک و ماهوی بلوچ و به انتقام همه شهدای راه آزادی، کوچه‌به‌کوچه و محله‌به‌محله خواهیم جنگید و میهنمان را پس خواهیم گرفت.»

علاوه بر ویدیوهایی که روز چهارشنبه از مدارس مختلف و اعتراض‌ها و همخوانی‌های دانش‌آموزان در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران منتشر شد، خبر رسید که دانشجویان دانشگاه‌های سپهر و هنر اصفهان، علامه طباطبایی تهران، مازندران و رازی کرمانشاه نیز اعتراض و تجمع کرده‌اند. اعتراض‌ها در تهران نیز به صورت پراکنده ادامه داشت و جمعی از مردم در خیابان شریعتی، کنار دریاچه چیتگر و شهرک اکباتان علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار دادند.

گفته می‌شود در حالی که مردم از پشت پنجره‌هایشان در منطقه اطراف دریاچه چیتگر شعار می‌دادند، ماموران امنیتی چند بمب صوتی در آن منطقه منفجر کردند که ویدیوهایی از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.