جنگ روانی نظام علیه ورزشکاران و هنرمندان معترض خارج کشور

تلاش‌ جمهوری اسلامی برای خاموش کردن صدای اعتراض ورزشکاران و هنرمندان شکست خورده است

مقام‌های جمهوری اسلامی از پیوستن هنرمندان و ورزشکاران به اعتراض‌های سراسری مردم ایران خشمگین‌اند- @aydddaaaaa

جنگ روانی-رسانه‌ای جمهوری اسلامی پس از حمله به اقلیم کردستان عراق، کشتار مردم زاهدان و به راه انداختن ناآرامی‌ در زندان اوین، حالا بر تهدید ورزشکاران و هنرمندان معترض خارج کشور متمرکز شده است.

علی‌اکبر رائفی‌پور که خود را نظریه‌پرداز توطئه در جمهوری اسلامی می‌داند، نخستین کسی بود که دوشنبه، ۲۵ مهر، در توییتی ادعا کرد: «برای اینکه آشوب‌ها خاموش نشود، قرار بود اوباش تحت امر موساد چند نفر از سلبریتی‌های (چهره‌های مشهور) معترض در داخل و خصوصا خارج از کشور را حذف کنند.»

او هدف از این اقدام را راه‌اندازی کارزاری «تبلیغاتی بین‌المللی و دیپلماتیک» با هدف اخراج سفرای جمهوری اسلامی از برخی کشور‌ها اعلام کرد.

ساعاتی پس از انتشار این توییت، سایت محافظه‌کار مشرق‌نیوز که گفته می‌شود با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارتباط نزدیکی دارد، با انتشار خبری دیگر این ادعا را به شکلی متفاوت مطرح کرد. این سایت روز سه‌شنبه، ۲۶ مهر، به نقل از یک منبع آگاه، ادعا کرد که سازمان موساد به همراه سازمان مجاهدین خلق قصد دارند «تعدادی از بازیگران و ورزشکاران مستقر در خارج» را ترور کنند.

آن‌طور که مشرق‌نیوز ادعا کرده، این اقدام قرار است آن‌ دسته از کسانی را هدف بگیرد که «مردم را به آشوب و اغتشاش در کشور دعوت می‌کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منبع آگاه مشرق‌نیوز، ایران در این خصوص به مسئولان کشورهای محل استقرار این چهره‌ها «هشدارهای لازم» را داده است.

این سایت همچنین به نقل از تحلیلگران امنیتی نوشت: «هدف [از این اقدام] هزینه‌سازی برای جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی» است.

این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که مجموعه بازداشت‌ها، هشدار‌ها و احضار ورزشکاران و هنرمندان برای به سکوت وادار کردن آن‌ها در قبال اعتراض‌های سراسری، شکست خورده و هرچند علی خامنه‌ای گفت که حمایت‌های ورزشکاران و هنرمندان را چندان مهم نمی‌داند، ماشین سرکوب نظام برای ساکت کردن آن‌ها در داخل و خارج ایران، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد ضدخبر احتمال ترور ورزشکاران و هنرمندانی مقیم خارج و دور از دسترس سیستم سرکوب جمهوری اسلامی، با هدف ترساندن و وادار کردن آن‌ها به سکوت باشد. علاوه بر این تهدید، سیاست بدنام کردن این افراد نیز در دستور کار ماشین تبلیغات و جنگ روانی جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

روزنامه دولتی ایران در یکی از تازه‌ترین شماره‌های خود این ادعا را مطرح کرد که «سلبریتی‌های (چهره‌های مشهور) خارجی در ازای پول‌های هنگفت، از اعتراض‌های مردم ایران حمایت کرده‌اند». البته برای اثبات ادعای خود سند و مدرکی ارائه نکرده است.

سایت فکت‌نامه این ادعا را بررسی کرد و درباره آن نوشت: «حجم و کیفیت حمایت چهره‌های سرشناس بین‌المللی از نویسندگان، فیلسوفان، سیاستمداران گرفته تا موسیقی‌دانان، ستارگان هالیوودی، ورزشکاران و… از اعتراض‌های اخیر مردم ایران به‌حدی گسترده‌ است که احتمال وجود یک کارزار مالی سازمان‌یافته را از بین می‌برد.»