علی کریمی هم از ایران رفت

علی کریمی با دریافت ویزای دائمی اقامت امارات متحده، به همراه خانواده خود به دبی مهاجرت کرد

کاپیتان سابق تیم ملی ایران به تازگی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود از هوادارانش خداحافظی کرده بود _ عکس از تابناک 

علی کریمی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس، به همراه خانواده‌اش برای همیشه ایران را به مقصد دبی ترک کرد.

علی کریمی به‌تازگی با انتشار یک استوری از هوادارانش خداحافظی کرده بود، اما این استوری را خیلی زود پاک کرد. اکنون خبرگزاری برنا اعلام کرده که این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با دریافت ویزای دائمی اقامت در کشور امارات متحده، به همراه خانواده‌اش برای همیشه به دبی کوچ کرده است.

این خبرگزاری نوشت: «بر اساس آخرین اخبار، شماره هشت سابق تیم ملی، بایرن‌مونیخ و پرسپولیس، هم‌اکنون در دبی به سر می‌برد.»

این بازیکن فوتبال بارها به‌دلیل اظهارنظرهای سیاسی و اجتماعی‌اش، مورد انتقاد مقامات و رسانه‌های نزدیک به حکومت قرار گرفت. یکی از نخستین اقدام‌‌هایی که او را هدف انتقاد‌های حکومتی قرار داد به ماجرای مچ‌بند سبزی بازمی‌گردد که او پس از اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ به دست کرد.

کریمی در بازی تیم ملی ایران و کره، مچ‌بندی را به دست داشت که در آن زمان نماد جنبش سبز بود. پوشیدن این مچ‌بند که او پس از آن نیز بارها از آن استفاده کرد، انتقاد‌هایی را به همراه داشت. حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه حکومتی کیهان، چندین‌ بار این بازیکن را مورد حمله قرار داد و حتی گفته می‌شود همین مسئله باعث آن شد که صلاحیت علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال تایید نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از دیگر اظهارنظرهای علی کریمی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیز بازتاب‌های گسترده‌ای داشت که ازجمله آن‌ها طعنه او به محمدجواد ظریف در خصوص جریان مذاکرات بود. او زمانی که ظریف عنوان کرده بود که در طول مذاکرات تحت فشار قرار دارند، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «(ما) ما یا (ما) شما دقیقا؟»

انتقاد از وضعیت اقتصادی جامعه، مشکلات اقتصادی مردم و طرح صیانت از مواردی بود که او گاهی در شبکه‌های اجتماعی شخصی‌اش آن را مطرح می‌کرد. او مدتی قبل در واکنش به تلاش نمایندگان مجلس برای اعمال محدودیت‌های اینترنتی در کشور در صفحه اینستاگرامش یک استوری با این مضمون نوشت: «هر اتفاقی بیفتد یا نیفتد در زندگی احمقانه‌ ما تغییری پیدا نمی‌شود. واکسن، دارو، آب، برق، هوا و گرانی صیانت نمی‌خواهد؟»

علی کریمی از بازیکنان سرشناس فوتبال ایران به شمار می‌آید که به او لقب «جادوگر» داده بودند. او علاوه بر ایران، سابقه بازی در لیگ‌های امارات متحده، قطر و آلمان را هم داشت. او که اکنون به امارات متحده مهاجرت کرده است، اوایل دهه ۸۰ مدتی را در تیم الاهلی دبی حضور داشت و عنوان آقای گل لیگ برتر فوتبال این کشور را دریافت کرد.

این بازیکن فوتبال در تیرماه ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و پس از آن، مدتی با عنوان مربی در برخی تیم‌ها فعالیت داشت.

بیشتر از فوتبال