بی‌خبری و اعلام نگرانی از وضعیت دانش‌آموزان بازداشت‌شده اردبیلی

شورای صنفی فرهنگیان: اسرا پناهی، دانش‌آموز دبیرستان شاهد، در همان روز حمله لباس‌شخصی‌ها به مدرسه، جان باخته است‌

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از بی‌خبری از وضعیت دانش‌آموزان بازداشت‌شده دبیرستان شاهد اردبیل خبر داد.

این شورا در اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود می‌گوید که پس از تحقیقات، به این نتیجه رسیده است که اسرا پناهی، دانش‌آموز دبیرستان شاهد، در همان روز حمله لباس‌شخصی‌ها به مدرسه، جان باخته است‌. این شورا با اشاره به پخش سخنان فردی در شبکه اطلاع‌رسانی دانا که عموی اسرا معرفی شده است، می‌گوید که اظهارات او مبنی بر اینکه اسرا بیماری قلبی مادرزادی داشته است و شب حادثه در منزل پدری حالش بد شده و در بیمارستان فوت کرده است، نمی‌تواند درست باشد. این شورا استدلال می‌کند که بر اساس عکس‌ها و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است، اسرا پناهی سه سال پیش در مسابقات شنای استانی مقام سوم را کسب کرده است و احتمال اینکه کسی با بیماری قلبی بتواند در ورزش سنگین و نفسگیری مانند شنا مقام استانی کسب کند، ادعای مرگ او بر اثر بیماری قلبی را زیر سوال می‌برد‌.

گزارش‌ها حاکی است که حمله لباس‌شخصی‌ها به این مدرسه در اردبیل، در پی خودداری برخی از دانش‌آموزان از همراهی با اجرای سرود «سلام فرمانده» که در ستایش حکومت و علی خامنه‌ای ساخته شده، صورت گرفته است.

دبیرستان شاهد اردبیل پس از آن مورد حمله لباس‌شخصی‌ها قرار گرفت که با بازگشایی مدارس در مهرماه، مدارس سراسر کشور با اعتراضات گسترده ضدحکومتی دانش‌آموزان روبه‌رو شدند. طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از دانش‌آموزان دختر منتشر شده است که در کلاس‌های درس، تصاویر روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای را پایین می‌آورند. دانش‌آموزان همچنین با برداشتن روسری، مخالفت خود را با حجاب اجباری نشان داده‌اند، و شعارهایی نیز علیه رهبر نظام جمهوری اسلامی و روحانیان سر داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان می‌گوید که در حاضر دانش‌آموزان مدرسه شاهد اردبیل ضربه روحی سنگینی خورده‌اند. این شورا می‌گوید که والدین دانش‌آموزان با تجمع در مقابل اداره آموزش و پرورش اردبیل، نارضایتی خود را از سوءاستفاده از دانش‌آموزان در برنامه‌های غیرآموزشی و بی‌ربط اعلام کرده‌اند.

به‌رغم انتشار گسترده خبر مرگ اسرا پناهی در نتیجه حمله لباس‌شخصی‌ها به دبیرستان شاهد، کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس، مدعی شده است که مرگ این دانش‌آموز اردبیلی صحنه‌سازی بوده است. این نماینده مجلس مدعی شده است که این دانش‌آموز ورزشکار، گویا در اثر مصرف قرص درگذشته است.

 کاظم موسوی همچنین مدعی شده است که اسرا پناهی مدت‌ها مدرسه نمی‌رفته است. حسن عاملی، نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه اردبیل، نیز کشته شدن این دانش‌آموز در نتیجه حمله لباس شخصی‌ها را رد کرده و گفته است که مقام‌های استان به او گفته‌اند جز نارضایتی برخی والدین از فرستادن فرزندانشان به یک مراسم، اتفاق دیگری در این مدرسه و برای دانش‌آموزان رخ نداده است. این در حالی است که رسانه‌ها از زخمی شدن ۱۰ نفر و بازداشت هفت تن دیگر از دانش‌آموزان این مدرسه خبر داده‌اند.